tisdag 31 mars 2009

31 mars - Sista dagen i San Francisco


Jag vaknade och hade ett väldigt sug efter en löprunda så jag tog på mig mina grejer och begav mig ut. Jag hade tittat på kartan och beräknat att jag om jag inte sprang för mycket fel skulle hinna upp till min favoritpark i SF och tillbaka på 45 minuter. Det är så kul att springa i en stad och upptäcka nya delar och samtidigt träna. Du tar di fram fort men är ändå på gatan så du kan se saker. Och jag kom fram till Alamo Square där jag varit en gång innan men idag var det mycket finare väder, solen sken och jag sprang runt hela parken och upp till toppen där msn kunde se stora delar av staden. Så vackert. Dessutom var husen mer spektakulära den här gången, en solig vårdag än en mulen vinterdag. Det finns så många delar jag hade velat bo på i SF, för det finns så många mysiga ställen i denna väldigt stora stad. Alamo Square är ett av de ställena.

Vi skulle lämna San Francisco idag så vi lämnade hotellrummet så fort vi var klara. Emilys mamma ville visa oss stan så vi åkte runt i hennes bil i två timmar när hon visa oss stora delar av stan. Både kända och okända platser för min del. Det var en bra tur för hon känner till SF väldigt bra och kan berätta om det också.





Sedan släppte hon av oss i stan igen där vi hämtade upp vår bil. Vi skulle först åkt till Golden Gate Park och ha picknick innan vi skulle bege oss mot Sacramento och hem till Emily men istället bestämde vi oss för att ändra planen och åka ut till Berkeley och ha picknick där. Berkeley är en liten stad precis utanför SF som i stort sätt bara består av en sak, det prestigefyllda universitet, University of California Berkeley. Det är en drömskola för många och så för mig. Deras ekonomiprogram är däremot väldigt, väldigt svårt att komma in på. Så det får nog tyvärr bara bli en dröm. Det var jätte fint väder så vi gick genom det jätte fina campuset och gick och köpte oss en kaffe och satt i gräset och titta på allt folk. Jag vet att på ett ställe som det kan jag trivas. Det var så mycket folk och kändes så mycket mer seriöst än SBCC, fast på ett positivt sätt. Som Emily sa ”Nu känns SBCC som ett skämt”.


Bilresan hem mot Emily gick bra. Vi stannade däremot på vägen hemma hos hennes farmor där vi åt thaimat innan vi åkte hem till Emily. Hon bodde i en lite rikemansförort till Fulsom som i sin tur är en förort till Sacramento i stort sätt. Så hon bor en halvtimma från Kaliforniens huvudstad, Sacramento.

Inga kommentarer: