torsdag 26 mars 2009

26 mars - Finally Spring Break!

Idag var alltså sista dagen innan Spring Break. Jag hade en lektion för dagen, bokföring. Det var inte mycket mer än vanligt. Däremot fick vi tre extra credits för att vi var där idag eftersom många brukar försvinna innan skolan ens slutat innan lov. Det är ju alltid bra för en annan som var där. Sedan låg jag ute i gräset en stund innan jag var tvungen att gå hem och laga lunch. Det var en solig dag även idag men vinden var ganska kall. Det var ändå skönt att bara ligga där i gräset en stund i solen och titta ut över havet och den klarblå himmeln.




Träningen idag var mest bara tidsfördrivande eftersom vi var tvungen att göra i ordning för tävlingen imorgon som vi anordnar igen. Sedan kom vi i alla fall ut på vår löprunda. 30 minuter bara men halva vägen var sjukt jobbig. Kändes knappt som jag rörde mig framåt. Det hela borde delvis på sega ben men framförallt på vinden. Det var kändes som att man sprang på samma ställe bara och inte kom framåt. Efter femton minuter kunde man i alla fall vända om och springa tillbaka med vinden i ryggen. Imorgon springer jag 800 meter och 1500 meter som sagt. Klockan tre springer jag 1500 m vilket jag ser fram emot sedan är det 800 meter knappt en timma senare. Då ska Emily komma och titta faktiskt. Jag är lite nervös för mina ben känns inte toppen. De är inte riktigt träningsvärk, eller jo men dom är verkligen stumma, krampaktiga och stela. Om någon skadar sig springer jag också 4*400 meter vilket jag nästan hoppas på (om man får säga så). Alla säger jag hade verkligen gjort bra ifrån mig på 4*400 meter och även 4*100 meter tror jag. Bättre än vissa av dom som springer det. Däremot har jag aldrig fått springa det för coach vilket är tråkigt. Jag hade verkligen velat springa stafetten men, men…

Nu är det som sagt Spring Break! Många åker till Mexiko och Hawaii men så blir det inte för min del. Jag ser däremot fram emot mitt lov jätte mycket. Nu ser planerna ut så att vi åker härifrån på lördag eftermiddag till Santa Cruz och stannar en natt där med Emilys kompis som går på universitet där. Sedan åker jag och Emily till San Francisco för tre dagar, två nätter. Vi ska boka hotell ikväll tror jag. Leigh släpper vi av i Santa Clara där hon hälsar på en kompis en natt och kommer sedan upp till oss i SF. Sedan åker vi från SF hem till Emily! Där får jag träffa hennes familj och se vart hon bor. Det ska verkligen bli kul. Nästan som att få komma hem fast det inte är mitt hem. Sedan åker vi hem fredag morgon till Santa Barbara igen. Det känns som det kan bli hur bra som helst!

I will soon be back in on of my favorite cities, San Francisco!

Imorgon är det alltså tävling så önska mig lycka till och håll tummarna för mig! Jag har som mål att PR på båda distanserna ,vilket jag inte tror är ganska rimligt.

1 kommentar:

Lina sa...

Hej! Kom in på din blogg via kilroy...funderar på att läsa vid SBCC till hösten. Är skolan tuff för en svensk? Vad ligger åldern på där? Hoppas du får ett trevligt spring break.