onsdag 11 mars 2009

11 mars - Det "underbara" med att dela rum

Igår kväll kunde jag inte somna och på morgonen kunde jag inte heller sova men jag vill verkligen. På kvällen hade det mer att göra med att jag inte var så trött men på morgonen var jag riktigt trött men Emilys mobil-larm ringde fyra gånger imorse. Det känns alltid som jag vaknar fortare av det än hon faktiskt gör. Dessutom ställer hon alltid klockan på kvart i sex för hon ska gå till gymmet och sedan snooze hon minst en gång. Vilket gör att jag vaknar ännu en gång. Imorse gjorde hon det tre gånger men ändå gick hon inte till gymmet utan somna om och bestämde sig för att hoppa över det. Det jobbiga är att jag vaknar hela tiden och störs av det. På tisdagar och trosdagar funkar det ändå för då börjar jag så sent att jag hinner somna om ordentligen men på måndagar och onsdagar hinner jag inte det. Jag vill inte verka taskig men jag tror ändå jag får säga något till henne för jag pallar inte vakna så många gånger. En sak om hon går upp första gången. Det är det fantastiska med att dela rum, man får saker på köpet även om man inte vill. Om det inte hade varit så dyrt att ha eget rum skulle jag faktiskt vilja ha det men jag skulle inte vilja bo i en egen lägenhet. Delad lägenhet men eget rum hade varit perfekt.

På väg till skolan upptäckte vi att idag var det faktiskt kallt. Bara tolv grader som mest och mulet och kall vind. Mer som Göteborgsväder utan regn under tidig höst eller vår. Businesslektionen idag var ganska allvarsam. Han prata om våra provresultat från i måndags och jag blir nästan rädd att det inte hade gått så bra som jag trodde. Dessutom prata han om grupparbetet, att halva tiden redan har gått och halva arbetet borde vara klart. Vi har knappt börjat och han har droppat två av våra gruppmedlemmar för dom har varit borta för mycket. När det gällde provresultatet gick det ändå bra, 94 % dvs. 47/50. Så jag ligger på ett A i kursen. Vårt grupparbete däremot har vi inte alls kommit igång med. Det går så segt och jag vet inte var vi ska börja. Vi sa däremot att vi måste ha gjort massor tills vi ses på söndag. Så jag måste sitta med det en hel del innan dess. Det där grupparbetet ska däremot inte få förstöra mitt 4.0, inte den kursen!

På ekonomin hade vi analysprov. Mattedelen klarade jag bra men sedan var några frågor som jag inte riktigt hade hundra koll på. Däremot hoppas jag att jag får ett B på det ändå. Hatar hur hon betygsätter analysproven för hon är så hård. Däremot har jag gjort så bra ifrån mig på allt annat så det gör inget med en lite down. Det är max 10 % av mitt betyg.

Jag var seriöst rädd för träningen idag. Det såg väldigt tufft ut innan och jag känner mig fortfarande inte riktigt bra. Jag gick in med inställningen att ändå göra mitt bästa och inte köra i högre tempo även om det känns bra, utan bara springa i det tempo jag fått. Det gick däremot inte alls dåligt. Jag och Amber försökte verkligen hålla rätt tempo hela tiden vilket gick riktigt bra och sen avsluta vi sista 400 snabbare, 1:20 efter 8 km i benen. Det var inte så farligt som det verkade innan. Däremot behövde jag en ordentlig stretch efteråt. Jag känner mig mer tillbaka. Det dumma är bara att min ena höft verkligen gör ont. Tror inte jag gjort tillräckligt mycket Jane Fondas övningar det senaste vilket gör att höfter och knän inte får hjälpa av lika mycket muskler. Får inte hoppa över dom i fortsättningen.

Väl hemma har pluggat inför provet imorgon och ätit för jag har varit så hungrig idag. Vet inte varför. Dumt när jag knappt har något hemma. Nu har däremot dollarn gått ner under 9 kr! Så nu borde jag nog föra över pengar så jag inte behöver leva på minimal gränsen. Jag ser så fram emot att få storhandla och ha massa olika saker i kylskåpet. Då kanske jag kan gå upp ett kilo också som jag insett jag har gått ner, även om det känns tvärtom.

Inga kommentarer: