söndag 1 mars 2009

1 mars - Söndag, söndag

Jag gillar verkligen inte söndagar, kan inte hjälpa det. Hur mycket jag än försöker att tänka på positivt på söndagar går det inte. Det är alltid så mycket jag måste göra på söndagar och då snackar vi inte det där roliga. Nej idag stod plugg, lite städning, stipendieansökan och grupparbetesmöte på schemat. Jag behövde däremot inte springa idag. Min första lediga dag från löpningen på tre veckor, vilket var behövligt även om det var riktigt bra löparväder idag. Hade velat ta en långpromenad men det fanns inte riktigt utrymme för idag. Jag fick pratat med mamma på Skype en stund på morgonen men tyvärr får hon bara pratat med mig på just söndagar vilket kanske inte är den bästa dagen. Dessutom funkade inte nya Skype något bättre än den gamla versionen. Sedan pluggade jag och skrev på min ansökan men det är svårt. Jag och Sofia ska gå och höra imorgon så att vi gjort rätt innan vi lämnar in den imorgon kväll. Jag skulle egentligen träffat Alina klockan ett på biblioteket men hon ringde och ville träffas senare och eftersom hon precis hade vaknat fanns det ju inte så mycket val. Sedan på grupparbetesmötet gick det väl så där. Jag måste säga jag hatar grupparbeten och jag måste bli bättre på det men det är svårt. Jag har så svårt att samarbeta med några helt random personer med helt olika viljor och ambitioner. Vi kom i alla fall till slut fram till vad vi ska ha för typ av företag och vad vi ska göra. Sedan gick jag därifrån och hem för att plugga ekonomi inför provet i veckan. Lagade lite mat och liknande. Jag fick gjort en hel del idag men så klart inte allt. Det löser sig däremot. Nu ska jag gå och ta en dusch och sedan gå och lägga mig för jag är trött och snart börjar en ny vecka.

Inga kommentarer: