torsdag 5 mars 2009

5 mars - En torsdag som en torsdag

Igår kväll såg jag ett dubbelavsnitt av Brothers and Sisters och det var så bra. Det var däremot väldigt sorligt så jag låg här i soffan och grät. Jag insåg hur mycket jag vill ha familj när jag bli stor. Några att älska och som älskar mig tillbaka, några att dela livet med. Se någon växa upp. Helt plötsligt kände jag mig som att jag faktiskt är på väg att bli äldre även om familj känns väldigt, väldigt avlägset men det kändes på ett annat sätt. Sakande också min lilla familj och släkt där hemma i Sverige också. Jag gick sedan och lade mig helt slut vilket gjorde att på morgonen hade jag verkligen huvudvärk för det kändes som något släppte. Det höll i sig tyvärr hela dagen men på något sätt vet jag att det är bra också. Släppa på alla spänningar och liknande.

Jag hade bokföring idag och insåg hur van jag har blivit med att ha lektioner här. Jag kommer ihåg i början då var man smått nervös inför alla lektioner. Det är jag absolut inte längre, mer tvärtom. Innan träningen idag gick jag förbi och såg GPA resultaten för de olika skollagen. Både tjej och kill- Cross Country laget har bäst genomsnitt och vårt tjejlag har bäst av alla lag på hela skolan. Jag var en av sex styckena som hade bäst GPA bland alla i alla lagen på skolan med 4.0. Okej jag har bara varit här en termin men ändå. När jag var mindre hade jag svårart för att faktiskt ta åt mig av att jag är bra men jag känner jag börjar bli bättre på det. För jag är faktiskt ganska bra på det jag gör, vilket är väldigt bra. Det var sega ben på träningen idag men 30 minuter klarar man oavsett. Imorgon bär det av mot Bakersfield sedan ska vi alla tjejer ha sleep-over hos Paige efter vi kommit tillbaka från tävlingen. Riktigt tjejkväll. Ska bli kul!

Ikväll var jag först uppe i Mesa och åt Thaimat på en restaurang där uppe med Sofia och en del andra. Det var mysigt och gott. Sedan cyklade jag tillbaka och mötte Emily och Leigh och hängde med ner downtown på open-night för att lyssna på när Shenny sjöng. Nu är jag tillbaka här och ska nog sova snart och ladda inför imorgon. Det blir en riktigt lång dag! Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: