söndag 15 mars 2009

14 mars - IV ikväll igen

Idag gjorde jag inte så himla mycket. Jag var ute på en 75 minuters löprunda med sega ben, lagade mat för första gången på riktigt länge, Ryan och Ramsey kom över en stund. Ryan och Ramsey skulle ut på Green Party i IV i Hawaiihuset och ville ha med mig och Emily. Leigh hade sagt att hon också skulle dit senare. Däremot jobbar hon alltid så länge, till halv elva så hon skulle ut senare. Jag var inte riktigt taggad för IV ikväll igen för jag kände mig ganska seg och var inte riktigt på IV-humör. Däremot ringde jag Alina och hon skulle tydligen också ut till IV och ville ha med mig. Så jag tog på leendet och gjorde mig i ordning och cykla ner dit för att ta taxin med dom ut till Verano först för förfest. Det var en bra förfest och bara svenskar för en gång skull för min del. På något sätt har jag bara umgåtts med amerikaner det senaste vilket i och för sig bara är bra. Jag känner däremot hur mycket det ger mig att bara umgås med amerikaner. Jag träffa min käre gymnasiekompis Mathias där också. Första gången vi festar tillsammans alla tre från Hulebäck, SPEI3A. Sedan var tanken att alla skulle till någon fest ute i IV. Jag hade däremot tänkt möta upp Leigh, Ryan och dom andra i IV men istället stannade jag kvar där jag var med dom andra. Det var mycket folk och riktigt kul faktiskt. Mycket svenskar dock, igen. Leigh och Ryan skulle komma över till där jag var men de hittade inte riktigt och jag kunde inte ge någon bra vägbeskrivning heller så det hela sluta med att jag aldrig träffa dom där ute. Jag var istället med dom andra men hade kul ändå. Sedan tog vi en taxi tillbaka till Chapala där jag sedan sov för jag pallade inte gå hem därifrån. Den här helgen var jag ute i IV två kvällar i rad och jag hade faktiskt kul båda gångerna, vilket är ganska förvånande faktiskt. Det kan däremot bero på att mina förväntningar för IV det senaste har varit så låga vilket faktiskt är bra. Det var kul att träffa Alina också.


Inga kommentarer: