fredag 27 mars 2009

27 mars - WSC # 4 i Santa Barbara

Tävlingen idag var inte förens senare. Jag skulle vara där vid två så jag hade ganska mycket tid innan jag väl skulle gå hemifrån. Så jag hann prata med mamma på Skype, börja packa lite smått och annat fix. Det var riktigt fint väder idag, beach väder, så egentligen ville jag gå ner på stranden men det är då ingen bra idé innan tävling. Så jag stannade plikttroget inne. Mina ben var sega idag, speciellt mina vader. De var riktigt stela så jag var lite orolig hur jag skulle klara två lopp på en och samma dag.



Vid ett kunde jag inte stanna inne längre så då gick jag bort mot skolan och låg i gräset en stund innan jag ner för att byta om. Idag var jag inte alls så där förväntansfullt nervös mer nervös för att se om mina ben skulle klara dagen. 1500 meter var som vanligt andra loppet i tävlingen så vi fick värma upp så fort vi kom dit. Jag blir alltid så där nervös två minuter innan loppet ska starta och ställer frågor som ”Vänta nu, hur många varv är det vi springer nu?” Paige och Amber har börjat bli vana vid det och försöker alltid lugna ner mig då. ”Du kommer göra bra ifrån dig, ta det bara lugnt” Det var bara bra löpare som skulle springa 1500 meter och vi var bara åtta. Första varvet gick riktigt fort med andra gick för långsamt. Mina ben var sega men det gick ändå ganska bra. Sista varvet gick jag ifrån Amber och hann ikapp en tjej och gick om henne på de sista hundra. Sluttid 5:26, vilket är PR men ändå kändes det inte som att det var så bra. Paige kom tvåa och jag fyra och Amber sjua. På något sätt var jag nog inte riktigt laddad för dagens tävling som jag hade kunnat vara. Det var för mycket innan och för mycket att tänka på inför helgen och hur jag skulle hinna allt. Sedan hade vi 40 minuter mellan innan 800 meter. Så det var nedjoggining och sedan uppvärmning i ett i stort sätt. Jag har ibland svårt när loppen är så tätt att ladda om. Benen var riktigt sega nu och det var riktigt varmt så man försökte dricka mycket emellan loppen men man kan inte dricka för mycket heller. 800 meter gick också bra, men jag hade hoppats på lite bättre än så ändå. Emily var där och titta också. Jag kom femma i loppet av 12 löpare vilket är helt okej och på nytt PR 2:38. Men som på 1500 meter kändes det som jag hade gjort ett bra lopp men ändå inte överdrivet bra. Jag hade hoppats på mer. Kan verka konstigt i och med att jag aldrig sprungit fortare men ändå. Jag har nu den näst bästa tiden på 800 meter för säsongen för laget vilket inte är så dåligt. Ivana har den bästa som hon fick idag, en sekund fortfarare än mig. Jag vill verkligen slå henne men hon är en 800 meters löpare och jag har bara sprungit det någon gång så det är skillnad.
Sedan var jag riktigt trött och seg efter mina lopp och hungrig. Jag fick som sagt inte springa 3 km idag vilket jag blev så arg över när jag väl såg loppet. Mitt PR på 3 km hade jag kommit in på en lätt andra plats på. Inga problem och jag tror jag hade sprungit ännu bättre än så om jag hade sprungit. Så det var surt. Hatar att se lopp som jag själv vet att jag hade sprungit riktigt bra med en riktigt bra placering.


Väl hemma vid halv sju väntade Emily på mig. För hon hade pratat om att åka till Mc Connells och köpa frozen yoghurt hela dagen. Så vi tog hennes bil dit och hon fick sin frozen yoghurt till slut. Det var sjukt gott däremot så jag klaga inte. Sedan åkte vi hem för att försöka hitta hotell till SF men det aldrig att vi bestämde oss för något. Utan istället gick bara tiden och vi fick inget gjort. Däremot gick vi sedan och la oss, för bara tanken på morgonendag var stressande. Det är lov nu i alla fall, tyvärr känner jag mig mer stressad än vanligt men jag hoppas det lugnar ner sig nu med en veckas lov.

Inga kommentarer: