måndag 23 mars 2009

23 mars - Ibland kommer faktiskt saker ikapp en

I morse var ännu en trött måndags morgon. Business och sedan ekonomi. Till min otroliga glädje fick ännu mera saker inför test på onsdag, hur kunde hon ge det idag. Jag har däremot inte börjat plugga till det än och idag har pluggandet inte gått något vidare så imorgon blir det råplugg på biblioteket tror jag.

Träningen idag. Hjälp det var katastrof. För lite sömn, för mycket stress, för lite vatten och ett tufft pass. Ingen bra kombination kan jag säga. Vi gjorde 12*400m i 1500m tempo. De första åtta gick helt okej men sen hände något. Allt det jag inte gjort kom ikapp mig. Jag dog totalt. Började flåsa något fruktansvärt och benen, huvudet och min hals började värka jätte mycket. Coach undra om jag fortfarande levde efter den tredje sista eftersom jag flåsa så fruktansvärt mycket när jag hade sprungit i ett tempo jag mer än väl klarar av. De sista tre var fruktansvärda och inget kändes bra det bara värkte. Ibland tror man inte att allt annat är så viktigt runt omkring men när det gäller träning är det a och o. Jag vill verkligen bara ha Spring Break nu. Dessutom är det så mycket som går runt i mitt huvud just nu om vad jag ska göra när terminen tar slut. Hur jag ska fixa flygbiljett hem och när, vad jag gör i sommar, vad jag gör i höst, om jag stannar allt jag behöver göra inför det – tester, bestämma kurser, söka till högskolan, söka stipendier, fixa boende, skickar in papper m.m. På allt det har jag allt skolarbete och sedan tuffa träning nu inför den viktigaste tiden på säsongen i friidrotten när det börjar dra ihop sig mot tiden när man ska toppa formen. Skolarbetet just nu är egentligen en ganska lite del i allt som känns stressande, för ovanlighetens skull. Okej jag har prov på onsdag och borde verkligen plugga till det. Det ska däremot bli skönt med Spring Break! Det är förresten bestämt nu att jag ska med Emily hem till Sacramento och träffa hennes familj och sedan ska vi kanske någon dag till Taho och åka skidor eller något och sedan ska vi träffa hennes kompis i San Francisco och stanna där en natt eller två innan vi åker tillbaka till Santa Barbara igen. Det jag ser mest fram emot det just nu är att åka bil så där långt och bara sitta där. Jag älskar det. Och för det andra ser jag fram emot att träffa hennes familj och att hennes mamma ville laga massa mat till oss och annat. Ska bli skönt med ett break från SB ett tag. Men det är en hel del innan dess som måste fixas. Nu bland annat måste jag återgå till mina ekonomipapper.

Inga kommentarer: