tisdag 3 mars 2009

3 mars - Now is my bestfriend half way to 40

Grattis till min underbara Amanda!


Idag var det alltså en stor dag för min underbara Amanda där uppe I Branäs. Hon fyllde 20 år, nästa gång är det 30 och det är halvvägs till 40. När man ser det så verkar 20 så gammalt men jag känner mig då inte alls gammal som också snart är 20. Jag känner mig fortfarande liten, fasten jag har bott hemifrån i över ett halvår på andra sidan jordklotet. När man var liten tänkte man att när man är tjugo är man ju så stor men det känns inte så när man väl nästan är där. Jag ringde i alla fall och gratulera henne och vad kul det var att prata med henne i telefon. Tyvärr kunde jag inte prata så länge för det är dyrt och jag var tvingen att gå till skolan sen. Men jag saknar min tjej! Om det bara hade varit billigare att ringa utlandssamtal. Annars hade det varit så mycket lättare att hålla kontakten men dom där hemma regelbundet.

Idag på bokföringen hade vi ett oförberett test, ett väldigt kort och inte svårt så det var inga problem. Mest matte och det har jag inte svårt för. Kan nästa känna att det hade varit kul att ta en matte kurs, jag saknar det lite, en känsla jag aldrig känt innan. Det var sega ben på träningen idag men det var ett recovery pass så det var lugnt. Fick en kul kommentar från min tränare på vår sida där vi loggar våra pass varje dag med sträcka, tempo och hur det gick. Han tyckte att jag var redo för ett stort tidsdropp på 3000 m på fredag i Bakersfield. Jag känner däremot också det. Det går bra nu och jag tittade på resultaten från i fredags och jag var faktiskt bara två sekunder efter Paige på 800 m och två sekunder efter tvåan på 1500 m. Här är resultaten från i fredags och en länk till sidan där ni kan följa mina reslutat under våren: http://www.directathletics.com/athletes/track/2110226.html

Sedan har ikväll har jag pluggat inför provet i ekonomi imorgon och hittat en ny pluggteknik som faktiskt hjälp mig att koncentrera mig bättre. Liggande i sängen med benen uppåt. Först var det bara för att hjälpa till mot träningsvärken men det funkade grymt bra för pluggandet också. Nu är jag i stort sätt klar ska nog bara repetera imorgon mellan mina lektioner. Sedan har tjejerna bakat underbara chocolatechip cookies ikväll och jag har ätit för många men de var så goda. Imorgon, apropå mat, måste jag handla. Har inte gjort det på två veckor och har bara riktig mat hemma och inget att äta där emellan, ingen frukt, bröd, ägg, yoghurt, bars eller något lättare.

Jag har också kommit på vad jag kanske vill göra. Jag vet inte varför jag befinner mig på andra sidan jorden då, men jag vill plugga mer om EU. Det verkar så intressant. För det är både ekonomi, politik, juridik och samhället inom samma område. Det hade varit väldigt kul eller läsa international business. Men vi får se, det var bara en tanke som slog mig. Det kanske är lika ointressant imorgon som det verkar intressant idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I know right!! Älskar Coldplay. Det är den 2-5 juli

Anonym sa...

Jag tycker bara att det är lite roligt, för min allra bästa vän, Amanda, fyllde arton igår..! :) Det du skrivit ibland om att du saknar din Amanda, det stämmer så på pricken in på min Amanda också...