onsdag 25 mars 2009

25 mars - En solig, näst sista dag innan Spring Break!

Idag var jag inte alls lika trött när jag vakna för jag hade faktiskt fått sova en hel del. Business lektionen var helt okej. Därefter fick jag pratat med Alina och vad som händer. Mer än halva terminen har gått och vilka ställen har vi varit på hittills tillsammans. Inga. Vi måste ta oss ner till San Diego och LA bland annat. Ingen av oss har däremot bestämt om det blir USA eller Sverige till hösten, eller allra minst jag vilket självklart påverkar vad man gör nu. För om jag kommer hem till Sverige stannar vill jag ju upptäcka så mycket och göra så mycket som möjligt innan jag åker hem. Om jag kommer tillbaka är det inte lika panikartat att göra allt nu. Då vill jag troligen också hem innan än om jag inte ska tillbaka. Hundra frågetecken just nu som stressar mig jätte mycket. Ibland så vill jag bara att någon ska säga jag vill ha dig här! Och inte som alla säger gör vad du själv vill och känner för. Dessutom är allt så sjukt fort och det är väl det som gör det hela så svårt. Om det inte hade kostat så mycket hade man inte behövt fundera lika mycket. Nu gör det ju det tyvärr.

På ekonomin idag hade vi tredje provet för terminen av fyra (sedan räknas det sämsta bort). Jag hade inte pluggat alls så mycket och speciellt inte koncentrerat men provet kändes inte alls svårt så jag var lättad. Det var lättare än vissa andra faktiskt som jag har pluggat mer till. Sedan gick jag ut i solen gick upp till SS för att skriva ut lite papper och där träffa jag min PD lärare. Kändes som att någon hade läst mina tankar. För jag som hade tänkt ta mig ner till henne för att boka en tid och prata kurser inför hösten och sommaren. Nu kom hon istället så vi sa att jag skulle komma förbi veckan efter Spring Break. Innan dess måste jag däremot göra om mina engelska och matte tester (igen) så jag gick till bookstoren och köpte övningsprovet i matte. Den här matten är svår så den kan jag verkligen behöva hjälp med. Men med lite vilja kan jag nog klara det. Det är bra om jag vill in på UCLA för dom kräver jätte hög matte kunskap.

Träningen idag var bra. Soligt och 23 grader och ingen vind så det var toppen! Det var speed workout med 100, 110, 120… upp till 200 m. Jag är alltid så bra på dom här passen vilket är kul. Jag kanske mer är en kortdistansare ändå, eller inte. Jag är verkligen inte något av det, varken lång eller kort distans. Eller jag är både och. Det beror på hur man ser det för jag är ju inte så sjukt bra på något av det men inte dåligt på något av det. Ibland hatar jag det med mig själv. Jag är bra på så mycket men aldrig bäst. Jag fick reda på att jag springer 800 och 1500 meter på fredag. Jag skulle egentligen sprungit 3 kilometer och 1500 meter men eftersom jag hade en sådan dålig träning i måndags så ändrade sig coach sig. Jag hade kunnat vara utan den kommentaren däremot kände jag.

Sedan har jag lagat mat och försökt fixa med lite av det ena och det andra. Jag har däremot inga mer läxor innan Spring Break vilket är skönt även om jag har tusen saker jag borde göra. Egentligen hade jag en bra dag idag. Fint väder, skrev bra på provet, bra träning m.m. men jag känner mitt inlägg idag låter inte så positivt. Det är bara det att det är så mycket som gror i hjärnan på mig just nu, som tynger mig.

Inga kommentarer: