torsdag 12 mars 2009

12 mars - I väntan på att klockan ska gå

Idag hade jag först bokföringsprov och jag höll på att freak out alltså. Det är en gammal man som måste gå på något eller ha något problem för han beter sig fruktansvärt konstigt och massa tix rörelser för sig. Jag brukar inte ha svårt för att konsenterar mig men han gjorde mig helt okoncentrerad och jag kunde inte fokusera alls. Tiden gick och jag blev bara mer stressad över att jag inte kunde fatta. Speciellt när jag vet att jag kunde alt det där. Efter ett tag gick det bättre och jag lugna ner mig och det gick nog bra ändå. Jag vill bara ha ett A på det för jag vet att jag kan det där och så svrt var det faktiskt inte. Det sjuka är att idag insåg jag att halva terminen redan har gått. Jag har mindre än tre månader kvar här. Tiden har gått så snabbt den här terminen även om det känns som ett helt annat liv och tid förra terminen och ännu mer tiden i Sverige.

Det var sega ben på träningen idag. Väldigt sega 45 minuter men förhoppningsvis ska löprundan idag få mina ben att kännas bättre imorgon när det är speed träning vilket jag verkligen är taggad för. Idag hade jag noll lust för att laga mat dessutom hade jag inte mycket kul att laga heller. Så det blev en promenad med Emily till Lacy Acres/Crazys för att köpa middag där. Det blev jätte god kyckling och ungs-gjord potatis. Så himla gott var det men det är inte billigt där så man kan inte äta där så ofta. Men det var precis vad jag behövde. Lite mat med smak och krydda och något annat än det jag alltid äter. Sedan skulle vi köpa yoghurtdoppade pretzels men vi bestämde oss för att det inte är bra, så vi hoppad det. (vilket vi sedan ångrade men så är det, vi hade nog ångrat oss om vi köpt också för då hade vi känt att vi ätit för mycket. Aldrig kan det bli bra.) Sedan tog vi en promenad tillbaka precis under den tiden på dygnet jag gillar bäst här i Santa Barbara. När solen precis börjat gå ner och allt får så fina färger. Jag älskar den tiden på dygnet. Sedan gick vi upp till hennes tre kompisar på Buena Vista och titta på TV och läste skvaller tidningar. Så skönt att bara göra det för det gör vi aldrig här. Vi har inte kabel-tv och köper aldrig tidningar. Vi lägger inte tid på det helt enkelt men det är skönt ibland att göra det. De var jätte goa tjejer och vi ska nog ut till IV imorgon allihopa. Det är en stor fest där med någon inhyrd från San Diego som spelar. Jätte många ska dit och R har hittat tillbaka till SB också så vi ska nog träffa honom där. Måste bara verkligen övertyga Emily att vi SKA dit. Jag känner idag att jag och Emily har kommit varandra ännu mer nära. Jag gillar henne verkligen, hon är den jag står närmast här borta faktiskt.

Klockan är mycket nu men jag sitter bara och väntar på att den ska bli ännu mera. För U2 biljetterna till Ullevi i sommar släpps klockan nio i Sverige, ett här. Vet fortfarande inte om jag ska gå, med vem, hur det ska gå till men jag vill inte missa chansen heller. Det är ju ändå upplevelser man ska lägga pengar på hellre än saker eller? Så om ja får tag i några biljetter är det väl menat att jag ska ha några skulle jag tro. Jag återkommer om hur det hela gick snart.

Inga kommentarer: