tisdag 17 mars 2009

17 mars - Frukost gånger två idag, så bra fantasi kan man ha

I natt så vakna jag av att jag hörde polisen utanför prata i någon slags högtalare väldigt högt, vad det nu var meningen för. Helkonstigt och det slutade inte. Jag hörde däremot inte så mycket mer än att de rapporterade att de hade tagit fast någon som drack öl eller något liknande. På Oceano, nere hos oss en måndag kväll/natt. Jag och Emily fatta ingenting men sedan slutade dom i alla fall och det blev tyst och vi somna om.

Jag fick reda på mitt bokföringsreslutat på provet förra veckan, 93 %. Så jag har 98 % i kursen och halva terminen har nu gått. Jag vill verkligen få 95 % i kursen minst för då slipper jag göra finalsprovet på hela boken i kursen vilket skulle vara en sådan lättnad. Hatar finals så ja sa verkligen jobba och försöka få så bra att jag slipper det.

Lunchen idag bestod av frukost i repris, nu är det verkligen inget kul att laga mat längre. Havregrynsgröt till frukost och lunch då går det utför. Emily bara skratta åt mig och det gjorde väl jag med men jag kunde inte komma på något annat jag kunde eller ville göra till lunch. Jag lagade däremot middag idag, pasta och broccoli och korv med tomatsås vilket jag är ganska stolt att jag fick ihop efter allt. Jag är inte dålig på att laga mat det har mer med att jag inte orkar eller har fantasi just nu.

Träningen idag var lugn, inget märkvärdigt. En lång och ordentlig stretch var däremot nödvändig idag. Ska verkligen försöka stretcha ordentligt och dricka massvis med vatten. Det ska förhoppningsvis hjälpa mig att klara av 12,5 varv på fredag på en hyfsad tid. Det var varmt och soligt idag också och man känner nu är värmen och solen tillbaka här igen på riktigt. När jag gick hem idag kom vår granne och stoppa mig som jag och Emily var hos i fredags innan IV. Han fyllde tydligen år idag och bjöd över mig och Emily till deras fest men jag tror inte vi ska gå dit ändå. Det är tisdag, vi börjar åtta imorgon och har massa saker vi måste göra ikväll. Vi är inget bra på att festa på vardagar har vi konstaterat, det funkar inte riktigt i våra liv som det gör i andras. Däremot hade jag velat vara det ibland, inte bry sig om morgondagen så mycket utan göra det man känner för. Lite mer spontan men tyvärr är jag inte det. Jag är för planerande och upptagen med massa saker hela tiden.

Just nu är det mycket planerande och fixande, plus allt annat också. Jag måste gå och träffa en studievägledare nu snart och jag ska nog gå på någon föreläsning om business imorgon och kanske en annan på torsdag där en från UCSB:s ekonomiprogram kommer och pratar. Tror det kan vara bra kanske eller i alla fall värt att gå dit. Jag måste verkligen börja titta över mina kurser nu inför kommande terminer om jag ska stanna för tiden går så fort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag funderar på att åka till USA och plugga efter studenten och hittade din blogg. Hur bestämde du vilket college du ville gå på? Vad läser du där?
kul om du ville svara, alltid bäst att få info från "riktiga människor" liksom, med samma utgångspunkt dessutom :)
jozsan@hotmail.com