lördag 7 mars 2009

7 mars- Så åkte man på det också

Min natt var ingen kul allt, hostade mig igenom hela natten. Tyckte nästan synd om Emily som jag väckte. Fick gå upp och dricka honungsvatten och ta en pain reliefer för att det skulle bli bättre. Det jobbiga när man tränar så mycket och så hårt är att man verkligen måste ta hand om sig själv för annars slutar det så här, att man blir sjuk. Sömn och bra mat är så otroligt viktigt när man tränar så mycket. Jag tror det kan vara en anledning till att jag har varit mer sjuk här än jag i vanliga fall är i Sverige. Sedan kunde jag sova några timmar till i alla fall. Det jobbiga med tjejerna jag bor med är att de alltid är uppe så sjukt tidigt, eller åtta på en helg. Jag älskar att sova men det är svårt när man vaknar och somnar om hela tiden av att olika klockar ringer. It looked so nice but it was cold

På morgonen
fick jag i alla fall plockat i ordning och pluggat lite och pratat med mamma på Skype. Eftersom det vädret såg så fint ut när man satt inomhus var jag ju bara tvungen att gå ut. Så jag tog med mig mina businessböcker för att sitta ute och plugga istället. Emily skulle komma sen. Däremot blåste det så himla kallt när jag väl kom dit. Så jag genomled en timma men mer klara jag inte och jag vill inte bli mer sjuk så jag gick tillbaka innan Emily ens kom bort till mig. Det såg så fint och varmt ut från insidan, se det var ganska dumt.

Jag mådde inte riktigt bra och var trött och seg så jag hängde inte med Paige och Lizzie till IV. Kände inte för att gå ut där ikväll, har varit där tre helger i rad nu och jag vill inte bli mer sjuk eller riskera något. Många skulle ut ikväll men ikväll var ingen bra utgångsdag för min del. Jag, Emily och Leigh tog istället en promenad till Mesa och ”Crazys” för att köpa något gott. Det blev chokladmuffin, det var jag värd idag. Där träffade vi Mike, och han levde. Så vi hängde med honom hem och såg en film där och tog sedan en promenad tillbaka. Helt oväntat kastade en bil som körde förbi en vattenballong mot oss. Som tur var träffade den ingen av oss. Däremot vände bilen och körde tillbaka och den här gången träffa den Emily. Helkonstigt. Vad kom det ifrån? Helt randomly. Som tur var kom dom inte tillbaka igen. Så där bara på Cliff Drive, vad händer där liksom? Vi ko hem i alla fall och nu sitter vi här i köket. Jag kollade lite flighter för spring break men det är dyrt. Speciellt nu när dollarn har gått upp så himla mycket. Den har gått upp mer än 50 % sen jag kom hit i augusti. Fatta hur stor skillnad det gör. Jag hoppas verkligen Sverige tar tag i det här och att kronans värde stärks snart. Det går ju inte åka utomlands annars, för det kommer bli jätte dyrt. Det är verkligen tråkigt. Nu ska jag försöka få mig en bra natt sömn så jag mår bättre imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Det är inte säkert att det bara är träningen som gör att du blir sjuk ofta här. Jag blir nämligen förkyld jämt, ca var tredje vecka.. Oftast är det inga milda förkyldningar. Många utbytesstudenter jag pratat med blir också sjuka väldigt väldigt ofta sedan de kom till USA, så det hela kanske har lite att göra med att man byter land.