lördag 21 mars 2009

21 mars - Jag som skulle gjort så mycket, vad blev egentligen gjort?

Idag kom jag hem på morgonen från IV med Paige men vi var hemma redan vid tio. Det är det bästa med Paige hon vill alltid hem tidigt så inte hela dagen går innan man är hemma. Jag hade därför tänkt få gjort hur mycket som helst idag. Jag började med att få pratat med mamma och pappa på Skype och berätta om mitt lopp och veckan. Som vanligt går tiden alltid så fort när jag pratar med dom. Sedan gick i stort sätt hela dagen och vad gjorde jag? Ingenting i stort sätt mer än ett långpass på 75 minuter, vilket alltid är något. Jag hade tänkt ta mig ner på State idag men så blev det inte. Jag var så otroligt oproduktiv idag. Senare kom Ramsey, Mike och Ryan hit och dom skulle ut till IV på kvällen. Jag var däremot trött från gårdagen och hade bestämt mig för att jag inte skull ut till IV. Dom andra skulle däremot ut och när klockan var tio var dom nästa klara för att åka. Däremot blev jag övertalad och hängde med ändå. Så jag gjorde mig klar på tio minuter. Från mjukiskläder och osminkad till klar. Ganska imponerande snabbt. Vi kom i alla fall dit ut efter ett tag. Däremot kände man av att UCSB nu är på Spring Break för det var mer dött än vanligt en lördag kväll. Vi var däremot på en fest där i stort sätt allt folk i IV var för kvällen. Jag träffa en del jag kände. Vi kom däremot dit ganska sent och det hela började redan trappas av när vi kom. Det var en hel del konstigt folk där och vi var inte riktigt på humör för att prata med dom. Det hela slutade med att vi gick tillbaka och åkte hem senare. Det blev inte jätte sent. Jag hade ganska kul men det var väl ingen höjdarkväll och jag hade kunnat stanna hemma. Men som man är vill man ju inte missa något. Dessutom var det här en av mina och Emilys försök att vara lite spontan och göra något vi inte planerat sen hela dagen. Men där fick man för att man var spontan. Så jag vet inte om vi tror på att det spontana livet faktiskt är så kul.

Inga kommentarer: