tisdag 10 mars 2009

10 mars - Idag fick jag mycket gjort

I morse vaknade jag faktiskt ganska utvilad och mina ben kände mycket bättre. Solen sken idag också men så varmt var det inte, bara 15 grader. Bokföringslektion var helt okej och jag känner att jag fattar det här ganska bra. Vilket är skönt eftersom vi har prov på torsdag.

Min tvätthög blir alltid helt okontrollerbar. Jag väntar alltid alldeles för länge mellan gångerna jag tvättar. Det kan ju däremot bero på att vår tvättstuga i huset knappt funkar. Eller tvättmaskinerna funkar men är inga bra och inte stora. Torktumlaren funkar däremot inte alls. Så jag har aldrig tvättat där. Istället får jag vara beroende av dom andra när dom tvättar eftersom dom har bil. Idag däremot åkte jag och Leigh och tvättade och jag kunde knappt bära all min tvätt. Men det var så skönt att få tvättat. Även om jag hatar tvätta är det så skönt när det är gjort. Där hemma gillade jag däremot tvätta men inte här. Fast det beror i mesta del på att hemma har vi egen tvättstuga och tvättmaskin som faktiskt tvättar rent allt ordentligt. På något sätt känns det aldrig som det blir lika bra tvättat här men bättre än inget alls i alla fall. Eftersom jag skulle med och tvätta blev det ingen lunch förens jag kom tillbaka igen efter tre, då var jag vrålhungrig. Någon timma senare gick jag ut på min egen löprunda eftersom vi hade egen träning idag. Det kändes bättre idag i benen och kroppen men jag känner fortfarande inte att jag är helt tillbaka.

Sedan gick jag faktiskt till biblioteket för att få pluggat ordentligt. Jag blir så distraherad när jag är hemma och dessutom var det skönt att byta miljö för en stund. Jag fick gjort jätte mycket så det var skönt. Nu slipper jag panikplugga imorgon.

Spring break! Emily och Leigh har nu kommit på vad vi kan göra. Campa! I ett naturreservat i norra California nära San Fransisco och Sacramento. Visst det kan bli jätte kul och mysigt om det är fint väder och parken är tydligen jätte känd och väldigt vacker. Jag har hört många tala om den. Däremot hade jag ju kanske inte tänkt mig det för Spring Break. Men jag vill ju göra något och dessutom tänkte vi åka hem till Emily en natt också vilket kan vara kul och se Sacramento. Men djur och natur har väl aldrig egentligen varit min grej fullt ut, även om jag tror det kan blir riktigt mysigt där uppe. Jag hade ju däremot tänkt mig åka till San Diego, SF, Mexiko, NY eller något liknande så det här var ju helt annat. Jag får se hur jag gör men jag vill som sagt göra något och då är vi bara borta under veckodagarna den veckan för dom jobbar på helgerna så då får jag ändå helgerna här vilket ändå inte är helt fel. Det blev förresten inget Aspen i alla fall. Micke kunde inte få sjuvånings ”stugan” den veckan för sig själv. Jag får se hur jag gör men en NY resa hade ju inte varit fel däremot kostar det ganska mycket så camping med tjejerna känns mer relevant ändå. Vi får se men vi måste boka snart för det är inte många veckor kvar.

Inga kommentarer: