onsdag 1 april 2009

1 april - Hemma hos Emily

Idag vaknade man alltså upp på ännu ett nytt ställe med en hund över sig klockan sju på morgonen. Jag har aldrig varit en hund människa och kommer aldrig bli heller. Det räcker nog med att säga det. Vi gick först ut på en löprunda för min del och promenad för dom andra två i spåren runt en sjö. Det kändes nästan som att springa där hemma runt Finnsjön. Samma typ av natur. Resten av dagen solade vi lite på altanen och fick en rundtur genom stan. På kvällen tog hennes familj med oss till Emilys favorit restaurang för middag. Det var en japansk restaurang och första gången för min del jag åt japanskt och med pinnar. Det gick däremot helt okej och de lärde mig en hel del. Efter det blev det en sväng förbi ett frozen yoghurt ställe där man väljer själv hur mycket frozen yoghurt man ska ha och sedan plockar topping själv som finns i mängder av olika godis, choklad, nötter, bär m.m. so helst. Sedan betalar man för hur mycket det väger. Hur gott som helst! En av Emilys kompisar kom dit också. Sedan åkte vi hemåt och vi var ganska trötta men jag och Emily gick inte och lade oss utan istället ringde vi runt till alla möjliga för att göra första april skämt på. Ingen tyckte det var särskilt kul förutom jag och Emily som låg och skratta på golvet.

Inga kommentarer: