söndag 8 mars 2009

8 mars - Så förlorade man en timma


Imorse vaknade jag halv nio men klockan var inte halv nio utan halv tio för idag ställde vi om till sommartid. Jag förstår däremot inte varför man ställer om tiden olika dagar världen över och varför vissa inte ens ställer om tiden alls. T ex Hawaii har alltid samma tid. Det är inte logiskt någonstans.

Idag mådde jag lite bättre men jag har dragits med en jobbig huvudvärk hela dagen och jag är väldigt matt. Jag bestämde mig redan för på morgonen att jag inte skulle göra mitt långpass idag för jag tror det bara hade gjort mer ont än gott. Jag fick en del plugg gjort på morgonen och sedan bestämde jag mig för att gå ut i solen. Jag har saknat mina långpromenader jag alltid gjorde i Sverige. Här har jag inte tid för dom eller ork eftersom jag tränar så mycket. Idag fick jag i alla fall mig en promenad till stan. Jag behövde handla lite mat inför veckan. Det är alltid skönt att fixa sådant innan veckan börjar. Däremot tog jag bussen halva vägen hem för jag var ganska trött och jag känner jag är inte helt frisk.

Sedan har det varit en riktig städdag här i lägenheten idag. Så nu glänser det. Så skönt. Dessutom har jag fått bäddat rent och annat. Det gillar jag mest med söndagar att få städa och fixa. Det känns så mycket lättare att börja veckan då. Nu ska jag ta mig en dusch och sedan bläddra igenom min bok inför provet imorgon innan jag ska sova. Även om en timma bara försvann idag fick jag ändå gjort en hel del, vilket är skönt.

Inga kommentarer: