måndag 16 mars 2009

15 mars - Handling, plugg och andra söndagssysslor

Emily ringde och väckte mig på morgonen för vi hade pratat om att gå till Trader Joe's för att handla. Så jag åkte tog cykel och cykla hem och mötte Emily och Cliff, vår granne, redo för att cykla och handla. Det var bara byta om och hänga på. Så vi tog alla tre våra cyklar och ryggsäckar och cykla iväg i solen. Som en lite familj. På Trader Joe's fick jag handlat en hel del vilket var bra. Det är min favorit mataffär, helt klart. När vi väl kom hem från vår cykeltur var jag jätte hungrig och det blev någon frukost likande lunch. Som vanligt var min fantasi på vad jag skulle äta i botten och nu påpeka till och med Emily det. Så hon tog fram kokböcker för att hjälpa mig hitta något. Problemet är ju bara det att allt vi hitta hade jag ju inte saker till. Så nu ska jag ta fram några recept och sedan åka och handla någon gång fram över.

Sedan försökte jag och Emily plugga men det gick halvbra. Blev mest prat om allt möjligt som inte hade med det vi skulle göra. Sedan var jag tvungen att gå på mitt business gruppmöte på biblioteket. Idag för en gång skulle fick vi faktiskt en hel del gjort och vi är nu på gång vilket känns skönt. Efteråt hängde Alina med hit en stund innan vi båda var tvungna att laga middag och ta tag i vårt plugg. Så mycket plugg blev det däremot inte gjort för min del men ätit blev det. Åt upp alla mina yoghurt doppade pretzels också, vilket inte var tanken alls. Det är något jag aldrig åt i Sverige men som jag faktiskt gillar.



Jag måste säga bara att jag verkligen gillar min roommate Emily. Hon är toppen och vi skrattar så mycket tillsammans och jag trivs verkligen att bo med henne. Vi har kommit varandra ännu närmare nu det senaste också vilket bara är kul. Hon är en sådan tjej man bara inte kan annat än gilla. Dessutom är vi ganska lika och vi skrattar i stort sätt hela tiden tillsammans. Så mycket som jag kan skratta en dag med henne skratta jag inte på en månad totalt förra terminen.

Inga kommentarer: