onsdag 4 mars 2009

4 mars - Jag gör verkligen framsteg men det tar energi

I natt sov jag så oroligt och drömde så mycket och blev väckt hela tiden. Bland annat en gång av att det verkligen öste ner regn utanför fönstret, jag trodde nästan vi skulle flyta iväg men på morgonen var det nästan sol igen. Hoppas jag får sova bättre i natt.

Skoldagen, business och ekonomi med mitt andra prov för terminen i ekonomin, som gick helt okej. Träningen idag var tuff. Åtta 400ingar och tempot vi fått såg verkligen tufft ut innan vi började men det kändes riktigt bra i benen idag och jag känner jag ger mer på träningarna nu. Satsar hellre än inte alls. Jag och Amber skulle hålla fyra sekunder under Paige men vi höll hennes tempo och snabbare än hennes tempo till och med. Jag var den som höll tempot åt oss i stort sätt förutom sista för då dog jag helt. Men bättre satsa än inte satsa alls faktiskt. Jag gjorde riktigt bra ifrån mig och jag gör verkligen framsteg och bli bättre, vilket är kul att se. Jag ger däremot nu och det tar massa med energi. Speciellt nu när jag sovit väldigt dåligt hela veckan. På fredag springer jag 3000m (7,5 varv) WSC # 3 i Bakersfield. Jag hoppas på en bra tid men vädret ser inte så lockande ut så det kan göra det svårt. Ska tydligen regna och vara storm i stort sätt.

Sedan idag var jag bara tvungen att åka och handla lite. Frukt, grönsaker och liknande för jag hade inget sådant alls hemma. I helgen måste jag ta mig och handla ordentligt däremot men det tar vi då. Pratade en stund med Amanda idag. Hon kommer nog hit när jag slutar skolan! Och så ska vi vara här och åka runt lite och sedan kanske åka till Canada och Toronto om hennes Branäs kompis åker med hit för hon har en kompis som bor där hon vill hälsa på. Hade varit sjukt kul att göra en sådan helresa på vägen hem mot Sverige.

Nu ska jag ta och sova snart för nu är jag så där trött och allt verkar så där otroligt jobbigt. Sömn är så otroligt viktigt vare sig man vill tro det eller ej.

Inga kommentarer: