måndag 30 mars 2009

30 mars - Delar av San Francisco jag inte sett innan


Idag gick vi upp tidigt för att hinna ut till Golden Gate bron och tillbaka innan Emilys mamma skulle komma fram till San Francisco. När vi kom dit var det solig men blåsigt. Jag har varit där innan jag älskar den bron. Vet egentligen inte varför man jag gillar den verkligen. Vi hade däremot bestämt oss för att gå över bron vilket jag inte gjort innan. Den var längre än vad jag trodde faktiskt så det blev en ganska bra promenad faktiskt.

Tillbaka inne i stan igen åt vi brunch och sedan gick och shoppade på bland annat Forever21 och H & M. Jag köpte ett par leggings, en svart kort jacka och ett par gladiatorsandaler. ”På H & M såg jag bara typiska Sarahkläder och sådant jag skulle kunna hitta i din garderob överallt” sa Emily när vi gick ut därifrån. Jag kan bara hålla med och det är en sak jag saknar i Santa Barbara, H & M. Efter shoppingrunan i Union Square tog vi en promenad till Chinatown.

Ett ställe vi missade under Winter Break när vi var där. Då åkte vi bara igenom det med bil. De hade mycket kul saker där och vi gick bland annat på teprövning. Emilys mamma älskar Chinatown så det var kul att gå där med henne som hade varit där så många gånger. Sedan ville hennes mamma bjuda oss på restaurang på hennes favorit restaurang i North Beach. Det var italienskt och väldigt, väldigt gott. Vi åt så mycket. Förrätt - tomat med mozzarella och melon och parmaskinka, massvis med gott bröd i mängder, caesarsallad, varmrätt – hemlagad lasagne för min del. Efterätt väntade vi däremot med och tog på en annan restaurang i stan. Dubble chocolate cake och cookie cake. Sedan rullade vi hem till hotellet och somnade väldigt fort allihopa.

Inga kommentarer: