söndag 29 mars 2009

29 mars - Santa Cruz och sedan San Francisco

Idag vaknade vi alltså upp i ett soligt Santa Cruz. Vi tog på oss träningskläderna och gick ut på var din löprunda. Jag på min egen och dom andra på sin löp/promenad. Det var jätte fint väder och Jamie bodde precis vid havet. Så jag sprang efter hela kusten på gångbana och gjorde mitt banpass så gott jag kunde. Jag kunde däremot inte sluta springa för det var så vackert och jag vill bara se mer av stan. Till slut fick jag ge mig i alla fall och springa hemåt igen. Det var en jätte mysig liten stad men den är ganska lite och ligger egentligen i ingenmansland, två timmar söder om från San Francisco. Sedan åkte vi och tog en fika på Jamies pojkväns kafé i solen innan vi begav oss upp mot San Fransisco.

Väl framme i San Francisco hade vi inget hotell eller något men vi hade bestämt att fixa det när vi kom fram. Vi kom till Union Square och fick sedan ställa bilen i ett parkeringshus i 20 minuter gratis för att hitta ett hotell. Jätte snällt av honom i parkeringshuset. Så vi begav oss u på gatan och efter fyra försök hitta vi ett. Inte alls dumt och inte alls så himla dyrt. Så allt bara löste sig klappat och klart. Hotell och parkering på tjugo minuter, nästan för bra för att vara sant. Vi lämnade våra grejer där och tog sedan spårvagnen till Fishermans Warf. Vi behövde inte ens betala för han som körde tyckte vi var så trevlig och han gav oss ett kort så vi skulle få åka gratis hur mycket vi ville. Vi gick sedan en stund nere i hamnen innan vi gick och åt på en mysig fiskrestaurang. Därefter gick vi och åt glass på Ghirardelli, ett jätte känt glass och chokladställe. Sedan blev det en promenad hem till hotell där vi slocknade så fort vi kom tillbaka. En hellyckad dag på två fantastiska ställen.

Inga kommentarer: