lördag 28 februari 2009

28 februari - Tjejkväll

Idag insåg jag att februari bara har 28 dagar, dvs. hyra idag. Inte så kul men det är ändå kul att nu är det vår och mars. Man känner det på vädret det är varmare nu. Jag älskar värmen, jag gör verkligen det, och det är väl därför jag befinner mig här i soliga Cali också.

Hela dagen försökte jag göra nyttiga saker för jag hade så mycket jag behövde göra i helgen. Däremot var jag bara seg och fick inte alls mycket gjort. Jag var så otroligt ineffektiv. Jag blir alltid sådan när jag har mycket att göra. Jag vet inte var jag ska börja så jag börjar inte alls förens efter mycket om och men. Jag fick ett sms at Paige att vi visst hade långpass idag ändå. En och en halv timma! Jag har haft en ledig dag från löpningen på tre veckor nu och mina ben var så sega och jag hade verkligen träningsvärk. Jag var så trött och ville verkligen inte men bestämde mig för att ge det ett försök. Jag sprang en timma i ett tempo som knappt kan kallas löpning för min del men förhoppningsvis kunde de hjälpa min träningsvärk lite. Tillbaka igen var jag tvungen att göra mig klar för att sedan gå iväg till Paige. Jag, hon och Amber skulle ha tjejkväll och äta middag. Vi åt gott och hade det bra. Jag gillade verkligen Paige lägenhet. Jätte mysig. Sedan bestämde vi oss istället för att dra till IV ändå för Ambers pojkvän skulle tydligen ha fest ikväll. Paige och jag hämtade grejer och vi tog hennes bil ut till Amber för att göra oss i ordning där tillsammans. Det är så mycket roligare att göra sig i ordning tillsammans. Hillary kom dit sen också, en tjej som var med under början av Cross Country säsongen men jag har lite svårt för henne. Hon har däremot det lite svårt här med rumskompisar och grejer så vi bjöd med henne för att vara snälla. Sedan gick vi ner på DP och till David's. Vi spela lite beer-pong men efter ett tag var ingen av oss riktigt på att festa något mer. Så jag och Paige bestämde oss för att åka hemåt istället. Väl hemma igen var jag sjukt trött så jag somna ganska fort. Imorgon Måste jag få gjort så mycket!

Ikväll fick jag tusen sms av en av killarna i mitt lag, igen. Det är ganska tydligt att han gillar mig, enligt alla andra, men jag tycker nästa synd om honom för jag gillar inte honom alls förutom som en kompis. Han är jätte snäll men inget mer, absolut inget mer. Vill bara inte vara taskig. Vet själv hur det kan vara när man gillar någon så jag vet hur det är. Det löser sig däremot. Inget större problem men ibland undrar man varför alla alltid gillar dom som dom inte kan få. Vad mycket lättare det hade varit om samma personer gillar varandra. Fast det hade väl tagit bort det hela roliga med det också.

Inga kommentarer: