söndag 30 maj 2010

30 maj - My very last day in Santa Barbara

Idag var alltså den dagen här, dagen som jag aldrig trodde skulle komma men som en dag ändå skulle komma. Min sista dag i Santa Barbara, min sista för den här gången. Jag vet att jag kommer komma tillbaka och hälsa på men det kommer aldrig bli detsamma och nu var det slutet på det här äventyret.

Jag och Emily gick på en sista promenad upp till Mesa till Crazys och Blenders. Sedan blev det en sista sväng ner på stranden för att göra ett sista försök att bli brun innan man åker hem. Jag har aldrig sett så mycket folk på stranden i hela mitt liv. Visst det var söndag men det var till och med nästan så man kände att det var Sverige känsla på det, med massa folk packade på stranden. Det händer aldrig annars här.




Sedan var jag bara tvungen att gå hem och packa klart vare sig jag ville eller inte. Men det var ju min sista dag så jag hade inte så mycket val. Det tar sådan tid också. Jag och Emily skulle åkte Downtown och gjort manikyr och pedikyr men det blev knappt om tid så istället lagade vi middag tillsammans och hade en hemma kväll. Det blev film och grejer vilket inte var helt fel heller. Det är helt sjukt att vi har bott tillsammans i ett och ett halvt år mer eller mindre och nu var det sista kvällen vi hade tillsammans. Hon känner mig bättre än många andra någonsin har eller kommer vara i närheten av att göra. Hon är en underbar rumskompis och vän och jag kommer sakna henne. Hon är däremot nästan mer av en syster än en kompis, även om hon är som en kompis också. Men när man bor så nära under så läng tid binder man andra band än kompisar kan göra.

Jag gick sedan på en sista kvällspromenad och tittade ut över stan och skolan. Imorgon skulle jag bege mig härifrån…

Inga kommentarer: