lördag 29 maj 2010

29 maj - One last night out and a sad goodbye

Jag fick en sista löprunda på morgonen. Det blev en runda på stranden och jag kommer verkligen sakna det här. Resterande av dagen ägnade jag mig åt packningen och städning och annat. Det är så mycket att tänka på när man verkligen ska lämna allt för alltid typ. Det blev lite solning också, man får ju passa på, eftersom man aldrig vet vad Sverige kan erbjuda i sommar.

På kvällen skulle jag träffa Fabian efter han slutat jobba. Min första amerikanska kompis i stort sätt. Han har alltid varit där under dom här två åren och oavsett om vi inte setts så mycket ibland så har vi alltid setts mer eller mindre. Vi är väldigt olika men ändå är han så otroligt snäll, även om han kan vara lite blåst ibland, och alltid en vän som ställer upp. Han kom över efter jobbet och jag hade en present till honom. Han älskar Sverige mer än jag och någon svensk faktiskt gör så jag hade en Sverige tröja som jag ändå inte vill släpa hem. Så det var en väldigt uppskattad present faktiskt.


Amber, Fab and me during my first semester '08

Sedan åkte vi Downtown och åt och gick en sväng innan vi åkte upp på en svensk-fest uppe på Mesa. Det var inte mycket till fest men ën del folk och faktiskt riktigt kul. Sedan när jag skulle gå hem var jag tvungen att säga hejdå till Fabian. Det var faktiskt lite sorligt men vi kommer ses igen. Antingen i Sverige eller i USA, det är mer den stora frågan än om. Men det lär ju ta ett tag men helt klart kommer det hända.

Inga kommentarer: