lördag 8 maj 2010

4 maj - Sometimes I’m wondering if some people actually just want to make other people’s life harder than necessary

Jag hade statistik på morgonen och vi fick en uppdateringen om vad som kommer hända de här tre sista veckorna i kursen. Bland annat så skulle vi få våra grade printout med hur vi ligger till i kursen nästa torsdag, sista lektionen, dvs. när jag flyger till NY. Jag kom fram till honom efteråt och sa att jag inte kommer vara där men om jag kan komma och få den någon annan dag så att jag vet hundra att jag har mer än 100 % i kursen och slipper vår final. Surt säger han tillbaka att han inte kommer göra några undantag för mig och ge mig något i förtid och om jag ska missa sista lektionen, som endast består av att repetera inför vår final, så måste jag göra vår final! Han har dessutom sagt att man kan missa tre lektioner och att han inte bryr sig om det men helt plötsligt så var det så viktigt att jag skulle vara där sista dagen som jag ändå inte kommer ha någon nytta av ändå. Dessutom skulle jag kunna lägga ner den här kursen nu och få 100 % i kursen inför vår final. Det hela stör mig så och han gick bara därifrån sen och ville inte diskutera det mera. Jag kommer inte vara där den torsdagen så det ser ut som jag måste göra vår final. Jag vill inte! Det är bara helt sjukt, han seröst bara vill jävlas. Han var en av mina favorit lärare fram tills idag, nu seröst hatar jag honom. Visst jag kan förstfarande få ett B eller till och med C kanske på vår final och ändå få A i kursen och dessutom har jag ganska lätt för det men ändå. Det hela betyder att jag måste ha en sak till att göra och jag bara orkar inte. Det hela gjorde mig bara på så dåligt humör och så arg!

På kvällen plugga jag massa inför mitt prov i engelskan och skrev klart allt på mitt kommunikations arbete. Sedan kom Cameron förbi. Jag var tvungen att plugga men han stanna och höll mig sällskap ändå. Jag blev klar till slut i alla fall och kunde vara lite trevlig. Däremot var jag sjukt trött och somna i stort sätt innan han ens gick men det var kul att se honom.

Inga kommentarer: