lördag 8 maj 2010

6 maj - This really hard week is finally over and a night up in the mountains

Jag hade alltså prov på morgonen i statistiken, och det gick bra. Jag hoppas på att få nära på alla rätt för jag vet inte riktigt vad jag kan ha fått fel på. Däremot vet man aldrig för allt måste ställas upp utifrån hur han vill att uppgiften ska lösas. Jag kände mig ändå ganska säker på det hela vilket var skönt.

Efteråt kunde jag pusta ut att jag klarade av den här veckan. Två prov och tre inlämningar på en vecka, men jag lever! Däremot kände jag mig väldigt uppjagad ändå och väldigt stressad fasten jag inte borde. Jag åt lite lunch och sedan gick jag ner till State St. för att fixa en hel del saker och handla mat. Det var fint väder idag igen vilket var skönt. Just nu är värdet och allt här som paradiset! Underbart! Jag har solat lite varje dag och börjar bli riktigt brun faktiskt.

Nere på State fick jag köpt en helt klockren present till en klockren tjej och därför blev det en present till mig själv också. Sedan var jag inne på banken och fick fixat mitt konto så att jag slipper betala avgifter varje månad och dessutom frågade jag och fick tillbaka en del pengar jag har betalat vilket är toppen. Sedan blev det mathandling och en jobbig bussresa hem med allt för tunga kassar.

Jag skulle träffa Cameron på kvällen. Han kom över hit och vi åkte ner Downtown för att köpa kaffe för att hålla oss vakna eftersom vi båda var väldigt trötta. Kvällens date var en trip upp i begren för att kolla på stjärnorna och försöka se några stjärnfall. Jag hade inte tänkt att det skulle vara allt för seröst men det hade tydligen han. Så vi åkte världens kringligaste väg upp, ändå upp i bergen i en halvtimma. Bergen här är så höga och det är till och med snö på dom under vintern vilket förklarar hur högt vi faktiskt var. Jag var nästan glad att det var mörkt så jag slapp se hur brant kanten var precis efter vägen. Vi kom upp och det var helt öde och så långt ifrån civilisationen. Där uppe ifrån kunde vi se ändå ut till öarna och ändå ner till Ventura och över hela Santa Barbara. Det var väldigt vackert. Däremot var det så kallt där uppe och blåste så mycket bara för att vi var så högt upp. Vi låg där uppe och tittade upp mot himmelen på alla stjärnorna men även hur mysigt det än var så var det så kallt. Det var som att vara på skidsemester när fötterna typ domnar av kylan och man inte får någon cirkulationen i dom. Vi satt i bilen sen ett tag innan vi åkte ner tillbaka mot civilisationen igen. Väl tillbaka här såg vi en film inomhus i värmen. Det är kontigt att det kan vara sådan skillnad, här nere var det så varmt men där uppe så kallt.

Inga kommentarer: