onsdag 19 maj 2010

19 maj - Last day of school, last day at SBCC, last final!

Jag var så trött när jag gick upp på morgonen men det var sista gången för den här terminen jag skulle behöva gå upp och gå till skolan vid åtta. Vi fick tillbaka våra research paper innan vi skulle skriva vår final. Och jag fick jätte bra, 147/150! Dessutom sa min lärare att hon gärna hade velat ha en kopia av det för att kunna ha som exempel för hennes nästa klasser och att jag borde skicka in den till skolans essay/paper tävling för att det var det bästa reserach paper som hon hade läst den här terminen. Det kändes väldigt bra att få veta det innan jag skrev min in-class final, vilket gick helt okej. Jag tror jag kommer få tillräckligt bra på den för att inte behöva oroa mig för att jag inte få ett A i kursen.


Efteråt hade jag möte med coach. Jag har inte pratat alls med honom sen min säsong var slut och jag prata inte ens med honom efter min sista tävling så det var kul att äntligen få träffa honom. Jag berätta om NY och vi pratade sommar träning och liknande. Dessutom prata vi lite om orsakerna till varför jag alltid avslutar säsongerna ganska dåligt och varför jag aldrig är på topp just då. Dessutom rekommenderade han mig starkt att gå och ta ett järn-test för att se så att inte jag har järnbrist för han har varit med om väldigt många tjejer som helt plötsligt gör väldigt, väldigt dåligt ifrån sig på grund av järnbrist. Så det ska jag göra när jag kommer hem till Sverige. Alla symtom tyder på att det kan vara anledningen till min dåliga säsong och det är lätt att fixa om det är anledningen. Så det ska jag göra. Det var väldigt svårt sedan att säga hejdå till honom. De tyckte vi båda, jag grät och coach verkade tycka att det var ganska jobbigt. Han har blivit som en mentor och som en extra pappa för mig i stort sätt och framförallt han har lärt mig allt om löpning. Det är en person som har haft en väldigt stor del i mitt liv här borta, så att säga hejdå var inte det lättaste.

Efteråt gick jag och träna på gymmet, och sedan kom Sofia hit för att vi skulle ta en promenad ner till State Street. Det var fint väder så det var en skön promenad fram och tillbaka men när jag kom hem var jag så himla trött. Jag hade sommarlov nu men jag var helt slut. Cameron skulle komma över sen men jag tog en nap innan han till slut kom över. Vi såg en film och jag hade lovat att inte somna men det var väldigt nära. Efter att han hade gått så somna jag däremot på en sekund. Men nu har jag sommarlov!

Inga kommentarer: