lördag 29 maj 2010

28 maj - The packing has began

När man börjar vänja sig vid att sova mer och länge så är det kört, då kommer man aldrig upp. Även om det kanske är ett tecken på att jag behöver sömnen men ändå. Jag kom iväg ut på en morgonrunda i solskenet. Det var en fin dag idag vilket var bra för det har varit lite halvt det senaste. Jag kommer sakna löprundorna ute efter havet med solen i ansiktet och en svag havsbris kommande in från havets slående vågor mot havskanten.

Sen gick däremot solen i moln för några timmar vilket i och för sig passade ganska bra för jag var tvungen att vara inne och försöka börja packa. Det är så svårt att veta hur mycket saker jag kan ta med mig och inte. Så det här med packningen är ett problem. Jag fick rensat ut en hel del i alla fall vilket inte var fel. Ibland undrar jag varför jag släpar runt saker runt halva jordklotet som jag ändå inte använder så nu försöker jag rensa borta sådant. För vilket slöseri egentligen. Det tråkiga är bara att mycket får jag bara slänga som faktiskt inte är något fel på men det finns ingen som har rätt sko eller klädstorlek som mig av mina kompisar. Så jag ska nog köra iväg en hel del till Goodwill, så det går till välgörenhet i alla fall. Däremot kom jag på att de har en second hand affär i stan som säljer märkeskläder från privatpersoner och sedan säljer de till sina kunder. Så jag plockade ihop en del dit för att se om de kanske vill ha något. Jag och Emily åkte Downtown och jag gick in med en del och de ville faktiskt ha två av mina klänningar vilket jag fick lite pengar för vilket inte var helt fel. Ganska bra deal!

Vi åkte sedan upp och köpte mat på Crazys och spenderade kvällen med att se på Twilight! Nu har jag bara en helg kvar här innan jag är hemma! Hjälp! Det är så snart…

Inga kommentarer: