måndag 3 maj 2010

3 maj - A sunny Monday and start of the last really busy week for this semester

Jag somna allt för sent igår och hade allt för svårt att masa mig upp på morgonen. På engelskan gick vi igenom vad vi ska ha på provet på onsdag och jag är fortfarande väldigt osäker kring det hela. Det är ett prov på boken vi läst och temat i den och hon ställer alltid så specifika frågor vad gällande det så det finns typ bara rätt eller fel enligt henne. Det gör det hela ganska jobbigt.

På kommunikationen idag så hade vi en gästföreläsare. Hon skriver för massa kända tidningar och har varit med i det brittiska parlamentet men det hon skulle prata med oss om var folkmordet i Rwanda 1994. Det var så intressant och hemskt att höra om. Det hela fick mig till och med att vilja göra en insats för de drabbade och överlevande och också forska mer i området. Det är speciellt intressant eftersom det var ett folkmord som faktiskt hade kunnat stoppas om västvärlden inte har förnekat att det ägde rum när det hela startade. Det var en riktigt givande lektion.

Efteråt gick jag till biblioteket och skrev i stort sätt hela utkastet till mitt kommunikationsarbete som ska in på onsdag. Väl hemma sen senare gjorde ag faktiskt klart det vilket var bra för imorgon måste jag göra engelskan hela dagen inför provet på onsdag.

Jag var nere på träningen idag för att lämna in mitt sista goal-sheet för säsongen. Det var tråkigt att inte få vara med på träningen men ändå väldigt skönt. I stort sätt vill jag bara vara där för att vara med laget, inte för att träna. Jag känner mig så slö som inte tränar nu men ändå har det bara gått två dagar sen jag sprang. Jag tror jag ska håll uppe ett tag eller i alla fall veckan ut för jag behöver tiden till annat och dessutom behöver mina ben vila och jag behöver få tillbaka motivationen. Det tråkiga är att jag nu inte kommer se tjejerna lika mycket.

Det var riktigt fint väder idag också och jag var ute och sola en stund men då inte baksidan som fortfarande gör ont och är så solbränd. Det ska nog bli lite kallare i veckan framöver så jag fick ändå försöka passa på idag.

Inga kommentarer: