torsdag 20 maj 2010

20 maj - It cannot be much better than a picnic on the beach until sunset with my bestfriend

Nu har jag sommarlov! Jag sov länge och gick sedan till skolan för att möta min student advisor för att få skrivit på papper om att jag ska börja på ny skola i höst så att mitt visum och I-20. Det är mycket pappersarbete i det här landet för den som inte redan visste det. Hon skrev på papprena och det ska nu bli fixat. Dessutom så fick jag reda på att istället för att jag hade en skuld för mina sjukbesök så fick jag reda på att jag har en balans på 40 dollar som jag ska få tillbaka. Det hinner inte komma innan jag åker hem däremot men de lova att skicka det till NY sen när jag har en adress. Sedan fick jag order i stort sätt om att komma till den internationella student barbecuen för att fira att skolan är slut nu. Jag hade inga planer på att gå men de ville att jag skulle gå för att hon trodde någon skulle hålla ett tal om mig. Jag kände att jag var tvungen att gå även om jag inte ville så jag gick hem snabbt och bytte om. Väl där sen kände jag mig lagom lost och felplacerad. Det var god mat och allt så det var ju alltid nått. De var sen ingen som höll något tal vilket jag sedan fick reda på berodde på att hon på kontoret hade blandat ihop det med den riktiga graduation. För jag fick ett samtal igår där de tala om för mig att Presidenten/rektorn på skolan skulle nämna mig på graduation i hennes tal. Jag fick däremot inte veta vad hon skulle säga men att jag borde vara där!

Däremot fick jag väldigt bra nyheter där av en på financial office. Hon kom fram till mig och ”Det är du som är Sarah väl?!” och sedan prata vi en hel del. Hon berättade sedan om förra helgens scholarships reception som jag missade eftersom jag var i NY. Sedan säger hon att hon är så glad att jag fick dom två stipendierna, två?! Jag hade bara fått meddelat att jag fått ett men hon tala om för mig att hon var nästan hundra på att jag hade fått två. Så jag skulle gå upp till kontoret att se hur det verkligen låg till. Jag fick sedan reda på att jag hade fått två! Ett på 1000 och ett på 1500 dollar från SBCC. Det är verkligen pengar jag behöver och det var en väldigt bra nyhet.

Senare mötte och upp med Sofia och vi tog bussen upp till Crazys och köpte med oss lite öl och picknick mat och sedan gick vi ner på stranden och hade picknick tills solnedgången. Det var en sådan där perfekt eftermiddag kväll med en underbar vän som jag kommer sakna något enormt i NY. Hon är bäst!

Inga kommentarer: