lördag 15 maj 2010

14 maj - PART I: The School

Jag fick inte många timmar sömn men några i alla fall. Jag gjorde mig i ordning och gick ner för att äta hotell frukost. Det var den bästa hotell frukosten jag någonsin ätit i USA. De hade allt och mer där till. I vanliga fall är frukosten inte särskilt bra på hotellen i USA men den här var helt klart bra. Sedan gick jag och hämta mina saker för min enda riktiga dag i NY. Coach hämtade upp mig utanför hotellet och det ösregnade men var väldigt varmt. Prognosen hade sagt regnskurar, varmt och åska och dagen började väldigt mycket i det spåret. Vi körde upp till campus och jag fick först en lite tour runt omkring campus för att göra mig lite mer familjär med området. Det var ett litet campus med mycket natur. Skolan är väldigt liten så det var ju inte en stor surprise. Min favorit byggnad var ändå slottet, som är ett gammalt slott där allt administrativt tas hand om. Även Presidentens hus var väldigt fint. Allt var däremot väldigt olikt från SBCC, det kan man ju lätt säga.

Vid elva hade jag ett möte med en studievägledare för transfer studenter. Det var något jag hade oroat mig för mest innan för jag hade inte fått reda på alls hur mina kurser skulle gå över dit mot min degree. Däremot fick jag träffa en riktigt bra studievägledare och jag fick väldigt bra information. Jag behöver inte göra deras general education, utan den har jag avklarat genom min AA-degree på SBCC. Dessutom tillgodräknar de alla mina kurser förutom mina cross country och track and field kurser. Så jag får 56 units tillgodoräknade vilket är väldigt bra. Sedan kolla vi på vilken major som skulle passa mig bäst och kom fram till Finance men sedan vill de också att man har en minor eller en dubbel major helt. Så vi kolla på Communication eftersom jag har gillat det. Det hela verkade som att jag faktiskt kan klara av en dubbel major i Finance och Communication, och om inte annat en minor i Communication. Dvs. då får jag två utbildningar i stort sätt. Ett annat alternativ är att ha Sociology eller Anthropology som minor eller andra major. Det hela verkade väldigt genomförbart och bra vilket var skönt. Jag fick också fixat så jag dessutom får börja välja kurser redan i slutet av maj/början av juni.

Därefter blev det en sväng upp på Admission, i slottet, för att få papper och formulär jag behövde. Dessutom fick jag prata med Maria, som jag har haft en hel del mail kontakt med men som jag har haft väldigt svårt att få information ifrån ibland. Vi fick däremot en del utträtt vilket var väldigt bra. Det roliga var att var jag än kom så jaha det är du. Det är en liten skola, helt klart. Jag bli introducerad till en hel del personer och människor.

Sedan kom vi äntligen därifrån och vi mötte Patricia i cafeterian. Det är här alla äter, och de hade massa olika saker att välja mellan verkligen men det kommer bli en enorm skillnad om jag börjar där vad gällande mat. Här fanns då ingen spagetti och köttfärssås och havregryns gröt så långt jag kunde se. Vi åt för att sen ta oss iväg för jag och Patricia skulle till The City! NYC!

Inga kommentarer: