lördag 8 maj 2010

8 maj - I great weekend day but I wish I was 21

Jag vaknade med solskenet utanför fönster. Jag skulle prata lite med mamma på Skype men innan jag gick jag en långpromenad och gick förbi både min favorit park, favorit strand och favorit plats på skolan. Det blev en längre promenad än tänkt men det var precis vad jag behövde. Det är bara så jobbigt att veta att jag åker ifrån allt det här så väldigt snart. Jag läskar den här plasten och speciellt en dag som den här. Det hela känns väldigt overkligt att jag faktiskt har så lite tid kvar här.

Efter samtalet med mamma så gick jag ner på stranden för att sola med Sofia och hennes pojkvän. Jag hade massvis med solkräm eftersom jag redan är väldigt brun och har bränt mig på ryggen men jag tror jag klarade mig ganska bra idag utan att få för mycket färg. Det är bara skönt att få ligga där en stund i solen och höra vågorna slå in mot strandkanten och känna sanden mellan tårna.

Hannah var här i helgen från OC så jag och Sofia åkte ner Downtown för att träffa henne och gå ut och äta middag. Det var kul att se henne för det här kan vara typ sista gången jag faktiskt ser henne, även om jag inte hoppas det men det kan vara så. Vi åt på en japansk restaurang vilket inte var allt för gott men helt okej. Sedan skulle tjejerna ut på State men jag som inte är 21 än fick åka hem. Det är bara så töntigt med den här 21 års gränsen. Det är alldeles för gammalt. Jag blir 21 i sommar däremot så om jag börjar i NY så är det ju en enorm fördel för där behöver man vara 21 på ett annat sätt för att ha kul. Här finns collegefester överallt så att inte vara 21 är helt okej i vanliga fall men det är skillnad på andra ställen i landet.

Imorgon ska jag och Emily ha yard sale här klockan nio så vi måste upp tidigt och få ut allt och förhoppningsvis sålt så mycket som möjligt. Men om vi får sålt hälften är jag glad för det är så mycket skit bara men som vi vill bli av med.

Inga kommentarer: