lördag 1 maj 2010

1 maj - The last chapter of this time is just getting started

Jag vaknade jag hade sovit elva timmar. När det hände senast vet jag inte ens. Jag var trött så enkelt kan vi sammanfatta det. Jag fick gjort lite på morgonen innan Sofia kom hit vid tolv och vi gick ner på stranden. Det var en sådan där sommar dag och jag var bara så lycklig. Både på grund av att jag var pigg, vädret var bra, jag skulle få en beach dag med Sofia och också lite på grund av att en sten hade fallit från mina axlar. Nu behövde jag inte tänka på löpningen något mera, att vaderna var så stela så jag knappt kunde gå idag spelade ingen roll.

Vi gick ner till stranden och solade. Det började tyvärr blåsa väldigt mycket efter ett tag och det var sand exakt överallt. Så vi fick flytta upp på gräset istället men det var helt okej ändå. Sedan kom Cameron förbi och höll oss sällskap. Han och hans kompisar hade en barbecue för en kompis som precis hade fyllt år precis på samma gata som jag bor. Så sedan gick vi alla dit upp när vinden började ta i allt för mycket. Jag fick träffa alla hans kompisar och vi hade riktigt kul. Det är alltid kontigt att festa på dagen men ändå ganska kul. Jag kände mig halvklädd för det hela som precis kom från stranden men så var det. Vi stannade längre än tänkte och när Sofia hade lämnat oss ett tag innan gick jag också tillbaka hem. Cameron hängde med en stund innan han gick tillbaka dit igen. Tanken var att festen skulle hålla på under kvällen också men alla var för trötta för det så det blev inget. Det var däremot en väldigt bra dag.

Jag fick däremot ingenting gjort av vad jag borde inför den sista riktigt viktiga veckan i skolan. Jag har insett att jag har så mycket att göra i veckan och hur det hela ska gå ihop vet jag inte. Jag har haft helt andra saker i tankarna än skolarbete det senast men imorgon Måste jag göra massor om jag ska klara det här och inte falla på mållinjen, speciellt i engelskan. Det får bli effektivt och bra imorgon, så enkelt är det!

Inga kommentarer: