lördag 8 maj 2010

7 maj - President Honor Roll Reception

Imorse var jag och Sofia på President Honor Roll Reception, dvs. en mottagning för alla som har GPA 3.5/4.0 eller högre. Det var jätte fint väder och mycket folk. Vi fick vårt diplom och sedan efteråt var det lunch där.

Efteråt gick jag hem och fick städat undan lite och sedan tog jag en nap ute i solen. Jag var riktigt trött men ville ändå utnyttja det fina vädret. Jag har haft sådan huvudvärk det senast och varit ganska frustrerad och liknande och jag kände det fanns i stort sätt bara en lösning på det hela, en löprunda. Jag har inte sprungit på en vecka och jag sprang bara 30 minuter men det var vad jag behövde. Jag kände mig så mycket bättre efteråt. Jag vet att man ska ta två veckor helt ifrån löpningen men jag är bara så trött på alla regler och allt. Jag vill kunna göra det när jag vill och inte när jag måste eller liknande. Det var lite därför jag tappade det roliga med det, för det blev för mycket regler och då blev det inte kul längre. Jag vet jag borde vila längre för att kunna komma tillbaka efter min överträning men jag behövde löprundan idag.

Ikväll tog jag och Emily en promenad Downtown för kaffe. Det är alltid mysigt Dowtown på state St. Sedan blev det också Yoghurtland och en promenad tillbaka. Det var en mysig kväll i min stil även om det var fredag.

Inga kommentarer: