lördag 8 maj 2010

5 maj - Cinco de Mayo with a lot of studying

Jag kom upp på morgonen men inte mycket mer. Jag fick skrivit mitt prov i engelskan vilket gick helt okej men det är alltid svårt att säga med fria svars frågor. Sedan lämnade jag in mitt kommunikationsarbete på lektionen. I övrigt så pratade vi massa om volontärsarbeten och projekt man kan vara med i för att hjälpa andra människor. Vi såg en film om kriget i Kongo och på något sätt hade jag velat hjälpa till. Göra skillnad, någonstans. Det svåra är bara var. Det är så mycket man kan göra och om man ser allt så känns det oövervinneligt men alla kan göra skillnad. Jag hade verkligen velat göra det. Den här kursen har någon ändrat min inställning till det hela faktiskt, på ett bra sätt.

Sedan kom jag hem och var allt annat än pigg. Jag skrev min extra credit för kommunikationen och lämna in den. Sedan gick jag för att prata med min statistik lärare igen men han ändå ingen åsikt och ville inte disktera det hela. Jag var bara så arg efteråt men han är lärare så han bestämmer och jag är inte den som i vanliga fall blir ovän med en lärare för jag vet vad för konsekvenser det kan få. Det hela gör mig bara så arg för oavsett om jag är där den torsdagen så ändras inte mitt betyg hittills i kursen och jag missar inget. Så frustrerande!

Jag spenderade stora delar av resten av dagen på biblioteket och pluggade statistik inför provet imorgon. Jag ska försöka göra så bra som möjligt ifrån mig imorgon så jag höjer mig ännu mer i kursen så jag kan göra ännu sämre ifrån mig på vår final utan att det göra något.

Förresten, Happy Cinco de Mayo!

Inga kommentarer: