söndag 16 maj 2010

16 maj - A nice day at State St and it almost felt like I was back home for a moment

Jag mådde väldigt dåligt när jag vaknade, i stort sätt kändes det som att en ångvält hade kört over mig och lite till, trots tio timmars sömn. Jag fick berättat för mamma och pappa om NY och allt.

Sedan städa jag och gjorde mig i ordning. Jag och Sofia skulle ner på stranden med vädret tillät inte riktigt det utan istället blev det en promenad ner till State St. där jag spenderade hela dagen. Vi bestämde oss för att ta en lunch upp på Andersen’s, ett danskt fika-frukost-lunch ställe i riktigt nordisk anda. Det var väldigt gott och för ett ögonblick kändes det som att vi satt på ett fik i Göteborg eller någon annanstans i Sverige/Danmark. Maten var god, omelett och smörrebröd, och efteråt köpte vi också med oss riktigt danskt wienerbröd. Det var en riktigt bra lunch!

Efter gick Sofia för att träffa sin pojkvän och jag skulle gå och fixa lite annat jag behövde få gjort. Egentligen skulle jag plugga idag men så blev det inte. Det blev shopping istället. Jag hittade ett par jätte snygga märkessandaler på en fin secondhand affär här i stan för bara 8 dollar. Dessutom blev det en klänning och en bikini på F21. Dessutom hittade jag sedan på vägen hem en väldigt snygg Banan Republic tröja i Angora, också second hand men i väldigt bra skick, för bara 4 dollar. Sedan blev det i stort sätt en sista sväng på Ralphs för den här tiden i SB, för lite sista kompletteringsmatvaror för de här två sista veckorna.

Det blev en heldag på stan och inget plugg så imorgon måste jag ta tag i det. Imorgon har jag förresten min första final i kommunikationen. Det är däremot bara att lämna in ett arbete och sedan har vi en diskussion men arbetet gjorde jag förra veckan så jag har allt redan klart. Så imorgon börjar sista veckan i skolan! Dessutom ska jag börja träna imorgon hade jag tänkt, i alla fall på gymmet för jag måste börja komma igång nu igen och försöka göra något åt den här hemska huvudvärken som aldrig släpper.

Inga kommentarer: