torsdag 27 maj 2010

27 maj - Sex and the City

Jag kom iväg på ännu en löprunda ännu en morgon och det börjar kännas lättare nu vilket är skönt även om jag har en del träningsvärk och är lite stel. Sedan blev det brunch och göra sig i ordning för att gå ner till stan senare med Emily. Hon är typ den enda kvar här nu så vi umgås en hel del nu. Vi tog en promenad ner och det var faktiskt soligt när vi väl kom iväg vilket var skönt. Först blev det en sväng i några affärer, ja jag shoppade men jag kunde inte låta bli och det var bara en tröja. Sedan gick vi och oss i solen och njöt av en kaffe. Det är något av det bästa jag vet. En fika på en uteservering i solen!

Igår var premiären av Sex and the City och jag ville gärna se den så jag bjöd Emily på det för hon är en sådan underbar rumskompis och vän. Filmen var bra men väldigt lång, typ två och en halv timma. Det är så kul för man tror verkligen men själv lever det livet för ett tag. Springa omkring i NYC i högklackat i en outfit som ingen annan kan bära upp förutom dom. Men man kan ju drömma om att få leva det livet. Filmen var helt klart sevärd om man gillar SATC såklart.

Filmen var som sagt längre än vi trodde så vi var rejält hungriga när vi väl kom därifrån och började promenera hemåt. Det blev därför en sväng upp till Crazys för mat där. Väldigt gott! Nu är vi båda helt slut och somnar nog vilken sekund som helst och drömmer om livet på Manhattan.

Inga kommentarer: