söndag 9 maj 2010

9 maj - Mother’s Day and Garage Sale

Jag vet det är inte morsdag i Sverige idag men här är det de så, Happy Mother’s Day Mummy!

Jag och Emily vaknade när klockan ringde vid åtta för att vi skulle göra i ordning för vår garage sale men vi var så trötta båda två somna om och vaknade senare. Det var ju vår garage sale så vi kunde ju bestämma när den skulle börja, även om vi i annonsen sa nio. Vid elva hade vi fått ut alla våra saker i alla fall och vi fick inte sålt så mycket men en del. Jag fick nog sålt mest som hade minst. Mitt skrivbord, en jacka, ett par skor, en ryggsäck, och nästan min byrå. Byrån ska nog grannarna ha men dom köpte den bara inte idag. Så jag fick ihop lite pengar i alla fall för visa saker jag ändå hade tänkt slänga annars. Vid två var vi ganska trötta på det hela så vi packade ihop och nu ser vardagsrummet ut som en stor garage sale. Det får nog vara så i veckan för vi tänkte försöka igen nästa söndag igen för idag var nog inte riktigt en toppen dag eftersom det var Mother’s Day och allt.

Cameron kom över sen, sen däremot vilket irriterade mig eftersom det inte var första gången. Vi skulle ner på stranden men det hade börjat blåsa så mycket så vi tog istället bara en promenad på stranden vilket var mysigt. Vi sågs inte allt för länge men en stund. Det hela känns ganska konstigt för han vet ännu inte att jag åker till NY på torsdag men jag vet inte hur jag ska säga det eller om, när, hur. Det hela känns mer som att vi bara kommer ses de här veckorna som är kvar och sen gå vidare med våra liv på olika håll. Det är nog inte riktigt meant to be, tyvärr. Men det betyder ju inte att vi inte kan ha kul och ses ändå fram till dess även om det är ganska sorligt men i stort sätt mer ett faktum tyvärr.

Sofia kom förbi senare en sväng för hon var ändå på skolan. Lite tjejsnack och sedan skulle jag försöka börja plugga men det gick ju halvt, väldigt halvt. Jag är ganska trött på skolan över lag just nu och vill bara kunna ha fritid och göra precis vad jag vill när jag vill men jag får nog vänta ett lite tag till tills det händer.

Inga kommentarer: