måndag 17 maj 2010

17 maj - My first final is done!

Imorse hade jag min kommunikations final som bara var en inlämning och en klass diskussion. Så det var inget nämnvärt alls, men nu är det avklarat. Sedan gick jag och sålde tillbaka mina böcker och jag fick tillbaka mycket mer än jag trodde jag skulle få tillbaka på dom. 100 dollar i kontant så där bara, var ganska bra speciellt eftersom jag inte betala någonting för böckerna i stort sätt eftersom jag hade ett bokstipendium för den här terminen. Sedan fick jag postat lite tack kort och liknande.

Väl hemma gjorde jag mig bara i ordning för att gå iväg till gymmet. Jag måste börja träna verkligen. Så jag spenderade ett bra tag där även om det är ett av de tråkigaste ställena jag vet men jag tror jag sa vänta ännu lite till med löpningen faktiskt. Troligen till nästa vecka. Dessutom vill jag börja bli mer van vid att träna på gymmet med cross träning maskinerna och cykeln eftersom jag troligen kommer få en hel del sådan träning i NY eftersom vi där tränar två till tre dagar i veckan med dubbelpass. Däremot är det kortare pass än vad jag är van vid här så totalt veckovis kommer det nog ligga på ungefär detsamma. Dessutom var det riktigt tråkigt väder idag så inne träning var inte helt fel ändå.

Sedan har jag försökt, jag har verkligen försökt utan någon större lycka, att plugga det sista inför onsdag. Det är så svårt att vara så nära men inte riktigt framme. Jag tror aldrig jag varit så otaggad och ofokuserad någonsin inför att plugga. Det måste bli gjort däremot så imorgon Måste jag göra det. Jag kom en bit men jag gjorde massa annat istället. Jag ser verkligen fram emot onsdag eftermiddag! Då har jag sommarlov!

Imorgon är jag ledig och ska Plugga, ha lunch med Emily och hennes Oma som jag inte har träffat på hela terminen, träna och sedan får vi se om jag hinner något mer eller vad som händer. Idag är det förresten exakt två veckor kvar tills jag åker härifrån och kommer hem till Sverige och Göteborg. Jag landar på Landvetter den 1e juni.

Inga kommentarer: