torsdag 1 januari 2009

2 januari - Beverly Hills och ett efterlängtat skratt i Hollywood

Igår kväll hittade vi till slut ett hotell men det var inte super bra standard på direkt men det låg bra mitt i Hollywood. Idag bytte vi däremot hotell till det på andra sidan gatan. Dyrare men bättre. Frukosten i morse var inget att hurra över. Mycket folk på en liten yta och bara muffins, bagels, flingor som glittrade av socker och allt annat som bara skrek socker! Var inte riktigt vad jag eller någon av oss kände för men lite fick vi allt ner innan vi skulle ut och upptäcka Los Angeles.

Vädret var väl inte toppen idag men det regna ju inte var bara lite mulet. Först åkte vi igenom Beverly Hills och tittade på alla stora och fina hus. Det finns verkligen en del riktigt stor och snygga man hade kunnat tänka sig att bo i. Vi fick däremot inga bra bilder för vi åkte bara i bilen och gick aldrig ut. Jag satt mest och fundera på hur man skulle kunna få ett jobb som aupair i någon av husen lättast men jag kom inte riktigt på någon idé. Sedan tog vi en sväng ner på Rodeo Drive där alla riktigt dyra affärer ligger här i LA. Här shoppar alla kändisar faktiskt på riktigt men tyvärr såg vi ingen kändis.

Vi fortsatte dagen i Beverly Hills anda och åkte till Beverly Center för lite shopping. Jag var här med Sofia när vi var i LA också men stället är stort och här finns massor så ännu ett besök kunde inte skada. Jag hittade en väska, två tröjor och strumpor på H & M vilket jag var riktigt nöjd med. Dom andra hitta också lite små saker. Vi var inte där allt för länge utan begav oss sedan tillbaka till hotellet efter att vi fått i oss lite mat där borta.

Kvällen aktivitet var Hollywood och Walk of Fame. Vi bodde så nära att det bara tog oss några minuter att gå ner till den berömda gatan. Där tittade vi på stjärnorna och jag hittade denna gången (vilket jag missa förra) Marilyn Monroe och min egen stjärna (bildbevis finns). Vi tittade också på alla hand och fotavtryck där. För mig var det andra gången i Hollywood men för dom andra första men det var kul att se det igen.
Marilyn Monroe (tycker synd om henne som måste ha sin stjärna precis utanför Mc Donalds)
Min stjärna

Middagen idag blev på CPK, California Pizza Kitchen. Finns även i Santa Barbara och har väldigt god mat och man blir då aldrig besviken. Inte så denna gången heller. Jag åt sallad för deras sallad är för det första sjukt god och för det andra väldigt stor. Det är inte en bantningssallad direkt utan mer något man äter för att det är så gott. Det här var nog den bästa middagen vi hade på hela resan. Dessutom skrattade, framförallt jag och mamma, så vi grät. Äntligen hade jag det där underbara skrattet, när det bara bubblar av skratt och man vet inte vart man ska ta vägen och kan bara inte sluta. Jag gråter aldrig av skratt men om jag hade gjort det hade det här verkligen varit ett sådant tillfälle. Folk borde trott att vi var höga eller något och vad som var så himla kul kan jag inte svara på men det var ett sådant där tillfälle i livet man kan längta efter. Jag älskar dom där riktiga skratten och det var verkligen ett sånt tillfälle. När jag skratta så mycket senast vet jag inte faktiskt, ett tag sen kan jag lova. En bra början på det nya året!

Inga kommentarer: