tisdag 20 januari 2009

20 januari - Ska jag gå upp så här tidigt två dagar i veckan i 16 veckor?

I morse gick jag upp redan vid kvart över sju. Det har inte hänt sen, ja fråga mig inte. Jag skulle i alla fall hinna göra mina assessment tester i matte och engelska innan träningen och testerna tar lite mer än tre timmar. Så jag tänkte jag skulle gå dit när dom öppna. Däremot hade jag tittat fel så när jag var där halv nio fick jag reda på att dom öppnade nio. Jag fick däremot en lite promenad och fixade pengar så jag hade för att betala boken jag skulle köpa senare idag. Tillbaka klockan nio gjorde jag först engelska i två timmar och sedan matte i en. Matten får man reda på, på en gång vilket jag klarade, så nu kom jag in på en högre nivå där. Engleka får jag reda på imorgon men det skulle förvåna mig om jag inte får lite bättre än sista. Vi får se. Egentligen har inte testresultaten så stor inverkan bara om jag vill stanna och läsa en hel AA degree här på två år. Men det är aldrig fel att försöka när man kan få bättre resultat. Dessutom kan jag ta med mig resultaten och visa vilken nivå jag ligger på i Sverige också vilket alltid kan vara en bra merit.

Sedan hade jag träning idag. Det gick bra. Skorna kändes lite bättre speciellt vänster men de är ändå inte som jag vill att dom ska vara. Fötterna mår inte så bra i skorna utan mer skriker efter luft. Ska testa veckan ut annars får jag fixa det här. Däremot kom det en ny tjej idag, kastare, kände på en gång henne gillar jag inte, men vi får väl se.

Jag fick köpt min bokföringsbok nu ikväll. Fick den hemkörd och allt. Toppen! Så där spara jag massa pengar och boken var i riktigt bra skick, såg knappt använd ut. Det är bara denna vecka kvar på lovet nu sedan börjar skolan.

Jag har ett problem, har fått jätte ont i en tand. Eller rättare sagt i tandköttet över tanden och jag tror det är lite svullet. Antingen är det i tandroten eller i tandköttet vet inte. Kände det igår för första gången. Jag är helt öm där. Frågan är vad man ska gör när man befinner sig i ett land som USA där man har hört mardrömsberättelser på tandvård för enorma summor. Vågar man då gå till Health services på skolan och säga att det gör ont? Men man vill ju inte att det ska förvärras pga. av att man väntar. Jag väntar nog någon dag sedan får vi se. Dessutom känns det som att jag har börjat få dålig syn, inte bra.

Jag är grymt trött nu är inte van att gå upp så tidigt dessutom sover jag grymt dåligt nu. Drömmer och ligger i timmar innan jag somnar. Hoppas jag somnar ikväll. Så här tidigt och tidigare kommer jag nog däremot få gå upp två dagar i veckan de närmsta 16 veckorna till min BUS 101 klass så det är väl bara att vänja sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klaga inte! Jag måste vara i skolan klockan 05.50 imorgon. DET är tidigt ;(