fredag 9 januari 2009

10 januari - A sunny day in Santa Barbara


Idag fick jag först en liten pratstund med mamma och pappa på Skype. Har inte pratat med dom sen dom åkte härifrån nu. Allt var tydligen som vanligt där hemma grått och trist och allmänt deprimerande. Här i Santa Barbara var det riktigt fint väder idag, 20 grader och skinande solsken. Inte att klaga på.

I dag var det långpass och sista passet för veckan som gällde så jag tänkte utnyttja det fina väder och lågvattnet till en timmas lång löprunda efter stranden. Det var riktigt härligt och riktigt varmt. Eftersom vattnet är så lågt kunde man springa från Ledbetter Beach och fortsätta förbi och runt och sedan bara fortsätta springa hur långt som helst på den lilla sand stranden mellan klippväggen och vattnet. Det är inte många som har hittat den här stranden och därför är det inte så mycket folk här men det är verkligen ett guldkorn. Tyvärr tror hundägare att bara för att det är bra för deras hundar att få springa fria och ha kul att det är helt okej att ha sina *¤”%#¤&% hundar utan koppel fasten dom inte kan gå utan i stort sätt. Jag har väl aldrig varit någon jätte djurmänniska och jag hatar när hundar jag inte känner kommer framspringande och börjar skälla och grejer. Om man vet att man har en hund som inte klarar vara utan koppel varför låter man hunden då vara det? Jag förstår inte och jag hatar det. Vissa hundägare förstår bara inte att vissa människor inte tycker det är kul att bli nersprungen av en hund på sin löprunda. Det är det värsta med parker och sådana här stränder. Annars är det underbart!

Sedan var jag ute en del i solen och sedan gick jag hem och laga mat. Stekte kyckling vilket inte gick allt för bra. Det bara fastnade i stekpannan och jag hittade ingen bra stekpanna alls, ändå finns det typ fem. Så jag var väldigt glad när maten faktiskt var klar och brandlarmet inte hade gått igång. För det här brandlarmet vet jag ju inte riktigt hur jag får av men det på La Brezza var man ju van vid.

Sedan ringde Alina så jag gick ner till Chapala och träffa henne och hennes rumskompisar. Vad kul det var att se henne och hon är sig då lik. Pratglad som alltid. Ska bli kul att ha henne här under den här terminen. Fast det är ändå lite komiskt, tre från Mölnlycke och från samma klass på Hulebäck hamnar på samma college i USA samtidigt. Jag, Alina och Mathias. Ganska komiskt faktiskt. Det var som sagt riktigt kul att få träffa henne. Sedan var jag hemma igen efter en riktigt, riktigt kall hemgång. Även om det är 20 grader på dagen är det inte mer än fem på kvällen/natten. Så i tygskor kan det bli kallt även om man har vinterjacka.

Inga kommentarer: