onsdag 14 januari 2009

14 januari - Orden och tanken betyder mer än själva presenten, glöm aldrig det –

Idag kom det efterlängtade paket till mig. Frida hade sagt att hon hade skickat ett men till den gamla adressen så jag har legat på dom där borta och frågat om det inte har dykt upp. Idag gjorde de det! Egentligen var jag inte så nyfiken på själva presenten utan hoppades mest på orden och på ett brev. Det är något speciellt med att få ett handskrivet brev av en handstil då så känner igen. Det värmer mer än presenter i sig. Så tack Frida! Dessutom tack för presenten för det var mer än en present för det var en tanke bakom. Tänk på det allihopa att ett brev kan ibland vara mer värt än en present, speciellt om det inte finns någon tanke bakom presenten. Folk borde skriva mer brev!

Idag var det lika fint väder som dom andra dagarna den här veckan. Det känns som sommaren har kommit redan, vilket är underbart. Jag älskar sommaren, så jag klagar inte. Det brukar däremot inte vara så här varmt i vanliga fall men det burkar inte heller vara så kallt som det var veckorna innan.

Idag var jag först i bookstoren och köpte en av mina skolböcker för våren och sedan köpte jag massa snygga block och pärmar till varje ämne. Det är så kul för det finns typ hur många snygga varianter på det som helst. Jag hittade ett riktigt bra ”used” exemplar av min ekonomi bok faktiskt så där sparade jag lite pengar. Sedan jag har idag nästan köpt en begagnad bok på craigslist till min business klass vilket jag tjänar ännu mer på. Jag ska träffa henne imorgon. För ordinarie pris är typ 1500: -/bok vilket är ett rån. Min bokföringsbok finnas däremot inte som ”used” än men det skulle nog komma i slutet av denna vecka eller i början av nästa så jag får bara vänta med den. För vist det är använda en 16 veckor men många ser knappt använda ut.

Sedan var det träning vilket gick bra. Det är så kul och speciellt när det är fint väder. Tråkigt bara att vi är så få lång distans tjejer för idag var det bara jag och Amber och hon har inte sprungit nått nästan på hela lovet så då kan vi inte springa tillsammans. Ibland är det skönt att springa av sig själv men inte i längden. Senare ikväll var jag som sagt nere på La Brezza och hämta mitt paket och sedan gick jag en sväng till Santa Cruz. Var så länge sen jag var där nu så det var på nått sätt kul att gå dit idag. Dessutom behövde jag grönsaker och frukt vilket dom är billiga på.

Imorgon innan träningen kommer Sofia förbi en stund. Ska bli kul att se henne igen.

Inga kommentarer: