söndag 25 januari 2009

25 januari - Last day of freedom

Idag har det inte hänt mycket. Först åkte vi och åt frukost på ett bagelscafe i Mesa. Jätte gott. Jag vet verkligen inte hur jag ska klara mig utan bagels när jag åker ifrån USA alltså. Resten av dagen har det inte hänt så mycket. Det blev ju inget LA idag men dom andra åkte ner en sväng till Ventura men jag stannade hemma faktiskt. Jag har däremot börjat läsa i mina skolböcker nu och gjort min första läxa. Imorgon börjar det alltså igen. Även om lovet har varit långt och jag har hunnit göra och se så mycket, så känns det ändå som det gick så snabbt. Jag har hunnit se LA (två gånger), San Francisco, Vegas, har varit med familjen i tre veckor, hunnit flytta, träffat nya människor och fått nya vänner, upplevt nya saker, haft två veckor med träning och redan avslutat en kurs m.m. Det har hänt mycket och jag ser faktiskt fram emot att terminen ska börja ändå. Jag tror det kommer bli kul!

Här är mitt schema: Våren 26 januari – 21 maj

Måndagar och Onsdagar
8:00 – 9:20 Intro to Business
11:10 – 12:30 Macroeconomics
14:00 – 16:00 Track and Field

Tisdagar och Torsdagar
10:30 – 12:30 Managerial Accounting
14:00 – 16:00 Track and Field

Sedan kommer jag ha träning på fredagar också när vi inte tävlar, vilket vi gör i stort sätt var annan vecka. Jag är ändå nöjd med mitt schema och mina kurser. Det är inga lätta kurser men jag kommer klara dom och jag tror ändå det blir kul. Jag är bättre förberedd för den här terminen också. Mitt mål är att få minst B i alla mina kurser vilket jag inte ser som något problem.

Jag har ett problem (igen). Jag har haft ont i magen nu i stort sätt två veckor mer eller mindre. Det känns som jag äter något jag inte tål och det är jätte jobbigt. För eftersom jag har det varje dag i stort sätt är det något jag alltid äter. Tror det kan vara mjölk men jag äter väldigt lite mjölkprodukter och jag har aldrig varit så känslig för det. Ett annat alternativ kan vara ägg men jag vet inte. Är jobbigt ändå när jag inte vet för jag vet inte vad jag borde undvika heller. Att gå och testa sig verkar ju också jobbigt, speciellt här. Vi får se om jag listar ut vad det kan vara eller om det går över bara man kan ju alltid hoppas.

Wish my good luck for the first day of class tomorrow!

Inga kommentarer: