söndag 11 januari 2009

12 januari - Part two of my life in Santa Barbara starts today!

Idag kändes det som att andra delen faktiskt började för min del i Santa Barbara. Mycket är nytt men mycket är ändå samma. Jag ser verkligen fram emot den här terminen och jag tror det kan bli riktigt kul. Det känns också lite som en nystart. Även om vissa saker är samma kommer en del förändras den här terminen. Jag har bytt boende och rumskompisar - med allt vad det innebär och ett stort plus att de är amerikaner, kommer förhoppningsvis träffa en hel del nytt folk och se fler nya platser, Alina har kommit, jag kommer vara mer förberedd när skolan verkligen börjar och känner till allt vad gäller skolan och stan i sig. Jag ser verkligen fram emot den här terminen! Är verkligen exited!


Idag började jag lite smått med skola, försäsong med laget. Det var riktigt fint väder idag också. 25 grader och sol så det var inte svårt att ta sig ner till träning på, måste säga det igen, en av världens snyggaste och bäst placerade arenor. Det var kul att se alla i laget igen även om hälften var nya ansikten. Det kan nog bli riktigt kul med laget faktiskt. Dessutom är jag i mycket bättre form nu än när jag började Cross Countryn i höstas. Jag trodde inte alls jag var så förberedd inför säsongen men tydligen var jag nog inte i sådan dålig form ändå. Det tråkiga är att vi kanske bara blir fyra långdistans-tjejer i år, desto fler killar däremot. Vi var ju i och för sig inte så många kvar till slut i höstas och tyvärr har inga nya tjejer kommit. Det kan däremot bli kul ändå. Det är jag, Paige, Ivana och Amber som det ser ut som nu. Löprundan i sig i dag gick bra, 45 min och övningar och intervaller. Jag och Paige sprang för dom andra tjejerna hade inte sprungit så mycket under lovet och Ivana var lite sjuk. Jag känner att jag ser fram emot det här också! Jag känner jag är så positiv idag vilket är en skön känsla!

Sedan lagade jag tacos idag. Riktigt gott för jag var riktigt hungrig och dessutom såg jag ett bra avsnitt till av B&S. Leigh har inte dykt upp ännu så jag tror inte hon kommer förens imorgon. Ska bli skönt när hon väl kommit så man har det hela överstökat faktiskt för nu bara det ligger och gör mig nervös och man hinner tänka hur det kommer bli allt för länge än vad som är nyttigt.

Jag har suttit lite med matten nu för jag tänkte nog göra om mina Assessment tester nu i matte och engelska för jag tror jag kan få bättre resultat än vad jag har. Däremot var det så sjukt många uppgifter och jag vet inte om jag pallar göra alla alltså. Tror jag nog lägger ner att gå igenom hela häftet och göra uppgifterna utan bara tittar igenom det och se vad jag inte kan och titta på det. Sedan ska jag nog göra provet i slutet av denna vecka eller nästa. Jag har ju inget att förlora på att göra om det, bara tre timmar av min tid i stort sätt.

Nu sitter jag och lyssnar på RIX MorgonZoo på datorn. Är alltid lika konstigt att lyssna på morgonradio fast på kvällen. För klockan är nu kvart i sju i Sverige. Dessutom äter jag något av det bästa som jag upptäckt här i USA som inte finns i Sverige, Cinnamon and Raisin bagels. Mums!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh jag älskar också Cinnamon & Rasin bagels! Rena himmelriket ju! Alla andra kakor och bullar här är alldeles för söta och flottiga, men jag bara älskar C&M bagels!