måndag 19 januari 2009

19 januari - Sista soldagen för ett tag

Jag hade så svårt att somna igår kväll/natt. Somnade inte förens tre (!) och försökte sova redan vid halv tolv. Det gick inte. Sen blev jag hungrig och var tvungen att äta för jag insåg att endast frukost och en liten middag kanske inte var tillräckligt. Så klockan gick och gick men till slut somna jag. Sov däremot väldigt oroligt, är inne i en sådan period nu. Sex timmar senare vaknade jag igen, inte utvilad men jag kände det var bättre att gå upp när jag ändå var vaken. Idag var nog sista soldagen på ett tag så jag och Leigh gick ut och solade i två timmar innan min träning. Jag börjar bli riktigt brun. Ser nästan sommarbrun ut faktiskt. Gillar det så mycket att kunna se brun och fräsch ut. Har riktiga bikinilinjer också.

Träningen var bra idag. Kunde för första gången på säsongen springa i sporttopp, eller kunde och kunde det har jag väl kunnat förra veckan med men bara inte gjort. Hela passet kändes grymt bra och jag känner mig verkligen bra i benen och verkligen i den formen jag vill vara. Känner mig stark och jag insåg igår när jag titta mig själv i spegel att jag faktiskt har fått dom där benmusklerna som många löpare har som jag aldrig trodde jag skulle få. På något sätt gillar jag muskler och till en snygg bränna är det bara ännu bättre. Men ett problem kvarstår, mina skor. Jag hatar dom! Det är samma känsla idag. Jag vet inte vad jag ska göra. Ville inte slänga 800 kr i sjön och vill inte ge upp hoppet på dom. Jag ska springa med dom två pass till och om det inte blir bättre får jag helt enkelt lösa det på något sätt. För det här bara förstör när allt annat för övrigt känns så bra. Dessutom känner jag att jag kan hålla tempo med Paige mer än någonsin vilket känns toppen. Att ett par skor kan förstöra så mycket.

Jag har hittat min bokföringsbok på nätet för 90 dollar istället för 170 så jag ska köpa den imorgon. Får den till och med hemkörd. Toppen, så imorgon är nog alla mina böcker fixade. Nu är jag jätte trött så ska nog sova snart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sports Authority heter affären, men jag åkte aldrig dit idag. Den finns iallafall vi Camino Real Marketplace i Goleta.

Tråkigt det där med skorna, aldrig roligt när man lagt ut en massa pengar på något som visar sig vara dåligt.. Jag har inte riktigt kontakt med tjejerna som gör track, annars skulle jag gärna hjälpt!

Det där om LA föresten, du har rätt! Jag tycker att det är stort eftersom LA är så inbäddat i guldkant i alla svenska modetidningar. Att vara i LA känns verkligen stort, eftersom det är LA. Men staden i sig är inte alls så underbar som tidningarna får den att framstå. Känns som att det mest är en massa motorvägar... Egentligen är SB mer så som jag trodde att LA skulle vara..

Kram!