lördag 10 januari 2009

11 januari - I bikini

Idag ringde klockan kl tio och jag skulle prata lite med mamma och pappa. Jag kände jag behövde lite moraliskt stöd och dom där orden som bara mammor kan ge, idag. För imorgon kommer nog Leigh. Jag är så nervös, jag har ju aldrig träffats henne och så ska vi bo tillsammans. Det jobbiga är att jag vet inte vilken tid hon kommer och kanske inte ens dag. Det är måndag eller tisdag och jag tror egentligen tisdag men jag är inte säker. Det kommer säkert gå bra men det är ändå första gången man träffar en ny person man ska dela lägenhet med. Sedan fick jag pratat lite smått med Amanda och Frida också, och det är nästan hundra klart nu att dom kommer hit när jag slutat skolan så ska vi göra en roadtrip! Jag, Amanda, Frida och Alina. Ska bli så kul om det blir av för jag älskar resa runt i Kalifornien och med dom kan det ju inte bli annat än bra. Känns bara lite konstigt att planera sånt och hemresa innan terminen ens har börjat.



Idag var det ännu finare väder än igår faktiskt så jag tog på mig bikini och ett par korta shorts och ett linne och gick ner mot stranden. Jag låg och solade i bara bikini och det var inte kallt alls. Jag låg nog där nere i nästa tre timmar, hur skönt som helst. Nu har jag också fått lite fräsch färg. Jag skulle inte vilja säga att jag är brun men nu är jag i alla fall inte så blek längre. Vid fyra blev det däremot lite kallare så jag gick hemåt.

Sedan har jag spenderat resten av dagen med att städa lägenheten (vill ju att det ska vara fint när Leigh kommer) och samtidigt gått in mina nya löparskor. Idag blev det fiskbullar igen för när man bara lagar mat till sig själv blir det ju alltid över. Jag som gillar fiskbullar men två gånger på samma vecka kan till och med bli för mycket för mig. Nu får det vänta tills jag är tillbaka i Sverige i juni igen. Nu ska jag ta mig en dusch och måla naglarna och ha lite ta-hand-om mig-själv-tid. Känns skönt så här en söndag innan man börjar i skolan lite mått igen. Okej, skolan var väl att ta i men träningar med laget på bestämda tider i två veckor innan skolan börjar på riktigt. Önska mig lycka till att göra ett bra intryck på Leigh imorgon om hon nu kommer imorgon. Att första träning är med nytt folk och allt imorgon känns inte alls jobbigt eller nervöst däremot, vilket alltid är nått.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, vad kul! :) jag har intro to business 8.00-9.20am på tisdagar och torsdagar! ta den vetja! jag har inte bestämt mig om jag ska ta international politics än eller inte.. men det vore jättesnällt om du säger till när du droppar! :)

Anonym sa...

Jaa, det gör vi nog alla... Blir jobbigt när man åker fram och tillbaka alt. när folk hälsar på (som i ditt fall).

Verkar som att det är värsta varmt ju!! Jag som har vinterjacka med :P Fast det kanske är skönt och ha på kvällarna + vädret i SF är jävligt lynnigt har jag hört.

Ja, onsdag eller torsdag!! Kommer vid halv två på natten på tisdag.

Vi hörs och ses!!!