lördag 24 januari 2009

23 januari - Kändisar i stan

Idag på träningen skulle vi ha tidtagning på 3000 m för att se i vilken form vi ligger i och ska utgång träningarna ifrån. Det regnade idag nästan hela dagen och också under träningen men det var inte så farligt. En Göteborgs tjej som jag har väl sett regn innan, om inte för mycket. Det är svårt att lägga upp att lopp när man aldrig sprungit sträckan innan men jag tyckte faktiskt jag gjorde bra ifrån mig ändå. Sprang på 12:50 vilket är bra att veta så här så man har något att sikta in sig på. Jag fick dessutom det lite klart för mig vilka distanser jag ska springa nu i vår. Under WSC ska jag springa 3000 m men under So Cal har dom inte 3000 m så då blir det 5000 m. Sedan ska jag kanske springa 1500m också men vi får se. Det kändes som det kan bli bra. Måste bara fixa ett par tävlingsskor nu.

Sedan åkte jag snabbt hem och gjorde mig i ordning för idag skulle jag ut och äta middag med några svenska tjejer som jag hjälpte med frågor innan dom kom hit till SB. Dessutom hängde Sofia med. Vi åt på någon italiensk restaurang i Downtown, jätte mysig. Åt någon god pasta med kyckling och som vanligt får man ju massvis med mat så det blev som vanligt dogybag. Det är däremot något jag gillar med USA. Sedan skulle dom andra hem men jag och Sofia gick upp till filmfestivalen (Santa Barbara International Film Festival) som är här nu i stan. Den är faktiskt riktigt stor och känd och varje dag kommer det minst en riktigt känd skådespelare hit. Vi gick bara därförbi och såg att det var jätte mycket folk vid röda mattan. Vi ställde oss där och först kom en av Asiens kändaste skådespelare här i Hollywood dit. Jätte snygg klänning måste jag säga. Sedan vem kommer inte då? Jo Kate Winslet! Jag har sett henne i verkligenheten! Självklart fick jag lite kort, inte många och inte så bra men några. Hon är ju ändå så bra, jag gillar henne. Titanic är ju ändå en klassiker. Sedan i veckan kommer bland annat Clint Eastwood, Kirk Douglas och Penelope Cruz.






Vi tog sedan bussen hem men klockan var inte så mycket. Jag ringde mina kära rumskompisar som var ut någonstans men dom skulle då komma tillbaka hit senare, vilket dom gjorde. Vi ville hitta på något men det blev inte så vi var bara här. Alina skulle också kommit men det blev helstruligt och sent med alltihopa och snacka om IV men jag hoppade över allt och stannade hemma med tjejerna, vilket jag inte ångrar.

Imorgon ska vi nog ut till IV ändå, mina rumskompisar och jag och deras kompisar. Ska bli kul. På söndag ska vi till LA förresten på någon Vintage marknad av något slag. Ska tydligen vara jätte känd och bra. Sedan är den fria tiden över och allvaret startar med skola på måndag men innan dess är det en hel helg kvar.

Inga kommentarer: