torsdag 29 januari 2009

29 januari - Äntligen har jag hittat ett riktigt café i det här landet

Idag började jag sent så jag kunde sova ut och hade tid på morgonen. Underbart! Det var fint väder idag, finare och varmare än innan i veckan. Bokföringslektionen var helt okej, som vanligt med andra ord. Varken mer eller mindre. Jag sitter och gör nästa veckas läxa medans han går igenom dagens läxa men då får jag mer gjort så slipper jag göra det sen.

Träningen idag var bara lugnt
45 minuter. Det tråkiga var att det var bara jag av tjejerna som var där förutom två tjejer som inte alls är var dom borde vara, och som är helt ur form eller skadade. Därför fick jag springa själv men ibland kan det vara skönt det också. Det är så kul för när man snackar med sprinters som fråga vad man gjorde för pass idag och säger 45 minuter, 100 m * 8, 400 m * 2 plus övningar så är det oj. Sedan när man säger att det bara är det lugnaste passet i veckan är det ganska kul att se deras reaktion. ”Springer ni 45 minuter på era lugna dagar?!?” Dom slipper ju springa så långt och har t ex bara 20 minuter på helgerna när vi har 75-90 minuter.

På kvällen gick jag, Leigh, Emily och Lindsay till ett café nere i Downtown för en av dras kompisar skulle uppträda där. Det var verkligen ett jätte mysigt café som jag verkligen vill gå till igen. Det var ändå stort nog för att ha uppträdande på och många var riktigt duktiga, där ibland deras kompis. Det var ganska mycket estetkänsla på hela framförandet men med en amerikansk tatch dvs. inte alls så mycket estet som det hade varit hemma i Sverige. Dessutom köpte jag mig en välförtjänt kaffe efter att första skolveckan faktiskt är över. Äntligen har jag faktiskt hittat ett café i den här staden som inte heter Starbucks eller Coffee Beans, för som jag har letat. Sedan gick vi hemåt i kyla för kvällarna är inte kul alltså. Det är riktigt kallt.

Nu är alltså första skolveckan avklarad och det känns ändå bra med alla ämnen. Jag gillar dom och tror det kan bli riktigt bra. Nu är det alltså 15 veckor kvar, vilket känns grymt kort faktiskt när man säger det så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oooh, vad hette cafét då? Jag vill faktiskt hitta något annat än kaffekedjorna jag med ;)