fredag 23 januari 2009

21 januari - Cookies och utgång med Chapala gänget

Vet ni vem som dök upp i dörren igår kväll? Jo min rumskompis! Emily! Så nu har jag inte rummet för mig själv längre, tyvärr. Både på gott och ont. Emily är däremot en av dom spralligaste och livfulla människorna jag någonsin träffat men på ett bra sätt. Inte överdriven utan mer positiv, vilket jag gillar. Jag tror det här kommer bli jätte bra.

Det är så dumt när träningen ligger klockan två till fyra för det är verkligen mitt på dagen så det kan förstöra hela dagen i stort sätt. Idag orkade jag mig inte upp förens ganska sent vilket resulterade i att jag inte hann med någonting innan träningen. Själva träningen var bra. Det var första tempopasset på bana. Det tråkiga är bara när jag är den enda som inte är skadad av oss långdistans tjejer och säsongen har inte ens börjat än. Okej, vissa är mer skadade än andra om man säger så. Jag känner däremot mig pigg i benen vilket är en skön känsla.

Efter träningen kom jag hem och gjorde mig i ordning och åt lite. Eftersom mina roommates älskar att baka och speciellt kakor så gjorde vi det tillsammans. Jätte goda chokladkakor. Enda saken var att dom två gör någon diet grej nu i tio dagar och kunde därför inte äta några men desto mer till mig. Förstår inte riktigt varför dom gör det där men det är väl upp till dom. Jag äter och är glad i alla fall.

Alina ringde senare och frågade om kvällen planer. Vi bestämde oss för att jag skulle komma ner till Chapala och sedan skulle vi till Sharkizz. När jag kom ner, var Alina klar? Dum fråga. Till slut var vi ändå reda för att förfesta med dom andra. Det var kul, nu har nästan alla hittat tillbaka hit igen eftersom skolan börjar på måndag. Jag gillar ändå folket där nere även om jag inte hade velat bo där. Sedan drog vi vidare ner på stan till Sharkizz där vi träffade ännu fler personer från förra terminen. Vi hade riktigt kul. En hellyckad kväll! Så skönt för sedan fick jag skjuts hem av några nya zeeländare som bodde precis ovanför mig. Hur skönt som helst, för det är en bra bit hem och hur jag skulle ta mig hem hade jag ju inte tänkt på innan.


Sharkizz

Inga kommentarer: